اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ریاض: از تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای 67 حمایت می‌کنیم

عربستان سعودی مدعی شد که از یک راه حل جامع و عادلانه برای مسئله فلسطین که به تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای 67 منجر شود پایبند است.

ریاض: از تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای 67 حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه عربستان  سعودی روز چهارشنبه تاکید کرد که عربستان از یک راه حل جامع و عادلانه برای مسئله فلسطین حمایت می‌کند، راه حلی که ملت فلسطین را از یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ برخوردار می‌کند.

به نوشته راشاتودی، «فیصل بن فرحان» گفت: «عربستان تأکید می‌کند که در کنار مردم فلسطین است  و از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه حلی عادلانه و جامع که مردم فلسطین را قادر سازد کشور مستقل خود را در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی مطابق با تصمیمات و قطعنامه‌های بین المللی و طرح صلح عربی تشکیل دهند، حمایت می‌کند.»

وزیر خارجه عربستان از طرف‌هایی لیبیایی هم خواست به حفظ حاکمیت لیبی و تمایت ارضی آن پایبند باشند و در این خصوص گفت: «عربستان از برادران در لیبی می‌خواهد خویشتندار باشند و با جلوگیری از ریخته شدن خون‌ها، حاکمیت لیبی و تمامیت و وحدت اراضی آن را حفظ کنند و از آتش بس در این کشور هم استقبال می‌شود».

بن فرحان بر حمایت کشورش از آنچه راه حل سیاسی در یمن خواند و تاکید کرد و گفت: «عربستان از راه حل سیاسی برای یمن مبتنی بر گفت‌وگوهای ملی و طرح کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و قطعنامه 2216 حمایت می‌کند و همه تلاش خود را برای حفظ حاکمیت یمن و ایجاد امنیت و ثبات در ان به کار می‌گیرد».

وزیر خارجه سعودی با این ادعا که کشورش به حفظ تمامیت ارضی همه کشورهای عربی اهتمام می‌ورزد، گفت: عربستان هر گونه خدشه‌ای که ثبات منطقه را تهدید کند، قبول ندارد و راه حل‌های سیاسی را بر هر راه حل دیگری مقدم می‌داند و از راه حل‌های سیاسی برای بحران‌ها در سوریه، لیبی و سودان حمایت می‌کند.

عربستان در حالی مدعی حمایت از راه حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه است که برای مثال در یمن از مارس 2015  با تجاوزنظامی به این کشور موجب کشته و زخمی شدن هزاران بی گناه، نابودی بخش اعظم زیرساخت‌های این کشور و ادامه محاصره آن و ایجاد وضعیت قحطی زدگی و گرسنگی برای مردم و به خصوص کودکان این سرزمین شده است.

انتهای پیام/.

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول