اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

انتصاب اعضای جدید در انجمن عکس بسیج/ اعلام راهیافتگان به جشنواره تجسمی جوانان

۴ عضو جدید به شورای مرکزی انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان در سال جاری اضافه شدند. همچنین ۱۴۹ پذیرفته‌شده نهایی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران اعلام شدند.

انتصاب اعضای جدید در انجمن عکس بسیج/ اعلام راهیافتگان به جشنواره تجسمی جوانان

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، سومین جلسه شورای مرکزی انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان در سال ۱۳۹۹ با معرفی اعضای جدید برگزار شد.

در این جلسه که با حضور امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان، رئیس و اعضای اصلی انجمن عکس بسیج برگزار شد، کمال‌الدین شاهرخ مسئول انجمن عکس بسیج کشور گزارشی از عملکرد این انجمن در دوره یکساله اخیر و برگزاری چهار دوره «دوسالانه عکس نور» ارائه کرد.
در ادامه این جلسه رئیس سازمان بسیج هنرمندان از تلاش‌های اعضای سابق شورای مرکزی آقایان محمدحسین حیدری و داریوش عسکری در دوره اخیر قدردانی و طی مراسمی حکم انتصاب اعضای جدید این شورا را به آقایان حسین حاجیلری، سیدشهاب‌الدین واجدی و مرتضی فخری‌نژاد اهدا و آقایان کمال‌الدین شاهرخ به عنوان مسئول انجمن عکس، ناصر افراسیابی و داود یاراحمدی دیگر اعضای شورای مرکزی این انجمن به مدت یکسال ابقاء شدند.

کمال‌الدین شاهرخ دارای مدرک درجه یک هنری (دکترا) از وزارت ارشاد، استاد دانشگاه و از عکاسان با سابقه در دفاع مقدس، ناصر افراسیابی از عکاسان با سابقه در دفاع مقدس، داوود یاراحمدی از عکاسان و هنرمندان با سابقه مطبوعاتی و دارای سوابق مدیریتی فرهنگی هنری، حسین حاجیلری از عکاسان و مستندسازان باسابقه در حوزه عتبات عالیات، مرتضی فخری‌نژاد دارای سوابق سردبیری عکس خبرگزاری‌های صداوسیما و باشگاه خبرنگاران جوان و سیدشهاب‌الدین واجدی دارای سوابق مدیریت گروه عکس خبرگزاری فارس، سردبیری عکس باشگاه خبرنگاران و سرپرستی گروه عکاسی دانشکده رسانه و عکاسی در مناطق عملیاتی سوریه و عراق را در کارنامه هنری و تخصصی خود دارند.

 

 

* اعلام پذیرفته‌شدگان نهایی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران

پذیرفته شدگان نهایی مرحله کارگاهی بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران معرفی شدند.

به گزارش واحد ارتباطات و رسانه بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، ۱۴۹ نفر در ۱۰ رشته هنرهای تجسمی در مرحله نهایی برای حضور در کارگاه های این دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که به صورت آنلاین برگزار خواهد شد،پذیرفته شدند.

در این دوره جشنواره ۱۵ نفر در بخش ارتباطات تصویری (پوستر)،۱۷ هنرمند در قسمت تصویر سازی،۱۵ نفر در بخش خوشنویسی (نستعلیق)، ۱۸ نفر در بخش طراحی و همین تعداد در قسمت عکاسی، ۱۱ هنرمند در رشته کاریکاتور(کارتون)، ۱۴ نفر مجسمه، ۲۳ نفر در بخش نقاشی، ۱۲ نفر نگارگری و ۶ نفر در رشته هنرهای جدید انتخاب شدند.

۱۴۹ نفر برای حضور در مرحله کارگاهی از ۲۶ استان انتخاب شدند که بیشترین سهم از آن هنرمندان جوان پایتخت است و به ترتیب اصفهان، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و... در مراحل بعدی است.

بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در حالی آغاز به کار خواهد کرد که ۷۷ نفر از شرکت کنندگان بخش کارگاهی، دارای مدرک کارشناسی،۵۳ نفر دیپلم، ۱۰ نفر کاردانی و ۹ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

در این دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران ۱۰۳۴ هنرمند جوان ۶۷۵۲ اثر خود را به مرحله انتخاب برای حضور در کارگاه‌ها ارسال کرده اند که از میان ۱۴۹ نفر به مرحله کارگاهی راه یافتند. بیست و هفتمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان روز ۲۳ شهریور کار خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول