اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«منابع طبیعی» بستر اصلی تولید در کرمانشاه/ کاشت 3500 هکتار گیاهان دارویی در استان

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه گفت: ۳۲۰ هکتار عملیات چندین ساله کشت گیاهان دارویی را امسال به ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار خواهیم رساند.

«منابع طبیعی» بستر اصلی تولید در کرمانشاه/ کاشت 3500 هکتار گیاهان دارویی در استان

ان‌شاالله کولانی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، طرح ابلاغی سازمان منابع طبیعی تحت عنوان «۹ در ۹۹» بیانگر رسیدن به اهداف عالیه در خصوص ۹طرح در سال ۹۹ دانست و اظهار داشت: طرح ابلاغی سازمان جنگل‌ها به ادارات منابع طبیعی استانها در سال ۹۹ در حقیقت رسیدن به اهدافی است که تحقق بخش پیام مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال بنام جهش تولید است.

وی با بیان اینکه برای این طرح‌ها چهار طرح محوری منظور شده است، گفت: آبخیزداری و آبخوان‌داری، صیانت از جنگل‌های کشور، مقابله با بیابان‌زدایی و توقف بهره‌برداری از چوب از جنگل‌های هیرکانی چهار طرح ابتدابب محوری منظور شده این طرح‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه گفت: آنچه در حوزه زاگرس باید به جدی پیگیری شود محورهای آبخیزداری و آبخوانداری و همچنین صیانت از جنگل‌های کشور، است و محورهای مقابله با بیابان‌زدایی و توقف بهره‌برداری از چوب از جنگل‌های هیرکانی در استان‌های خشک واستان‌های شمالی موردنظر است.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه اهداف این طرح را با جهش در عملیات‌ها تحقق خواهیم بخشید، اضافه کرد: ما در زراعت چوب تعهدی ۷۰۰ هکتاری را خواهیم داشت.

کولانی تصریح کرد: در اقدامات کاداستر اراضی ۲۰۳ هزار هکتار اقدام انجام شده سنوات قبل را به ۶۰۰ هزار هکتار افزایش خواهیم داد.

وی گفت: در خصوص مبارزه با آفات و بیماری درختان جنگلی طی چندین سال اقدامی ۲۸ هزار هکتاری داشته‌ایم و در سال ۹۹ در سطحی بالغ بر ۲۰ هزار هکتار عملیات مبارزه با آفات را در دستور کار داریم.

این مسئول تصریح کرد: در موضوع جنگل‌کاری اقتصادی طی سال‌های گذشته اقدامی معادل ۶ هزار و ۸۸۰ هکتار داشته‌ایم که در سال‌جاری با عملیاتی در سطح ۲ هزار هکتار آن را افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه جنگل‌های استان را با بذر و نهال در سطح ۵ هزار و۶۵۰ هکتار توسعه خواهیم داد، اظهار داشت: ۳۲۰ هکتار عملیات چندین ساله کشت گیاهان دارویی را به ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار خواهیم رساند.

کولانی افزود: در موضوع مدیریت بهره‌برداری از مراتع ما طی بیش از ۱۰ سال گذشته  بیش از ۱۰۰ هزار و ۱۹۲ هکتار از مراتع ما ۳۰۰ هزار و ۱۰۰ هکتار طرح تهیه شده بود  و ما در دستور کار داریم که برای ۲۳۰ هزار هکتار باقیمانده طرح تهیه شود وبرای ۶۰۷ هزار هکتار هم اسناد واگذاری به بهره‌برداران در قالب طرح تهیه شود.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه اضافه کرد: در مورد احاله پارک‌های جنگلی ما در استان ۱۹ پارک جنگلی داریم که ۵ پارک به شهرداری‌ها احاله شده ودر نظر داریم در سال جاری مدیریت ۱۴ پارک دیگر را نیز به شهرداری‌ها واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه در توسعه دولت الکترونیک هم خوب عمل کرده‌ایم، ادامه داد: ۳۴ خدمت را الکترونیکی کرده‌ایم ودسترسی هم استانی‌ها را سهل کرده‌ایم در ۱۴ شهرستان امکان دسترسی به سیستم اتوماسیون را برای ادارات منابع طبیعی فراهم کرده‌ایم.

کولانی منابع طبیعی را بستر اصلی توسعه و تولید در استان دانست و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند کشور باید قوی بشود و جهش تولید را که اعلام کردم در واقع از ابزار قدرت است و این یعنی بدون هرگونه توجه به در آمد نفتی در آنچه خداوند به عنوان منابع طبیعی به ما ارزانی داشته و بستر حیات و هرحرکت انسان‌ساز است به نحو مطلوب استفاده مطلوب کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: منابعی مثل آب و خاک که اقتدار هر کشوری را رقم می‌زنند حفظ و احیا کنیم توسعه دهیم و بهره‌برداری بهینه کنیم که بحمداله در سال جهش تولید ما این مسئله را با مشارکت مردم و تشکل‌های مردم نهاد به مرحله ظهور خواهیم رساند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول