اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عدالت ارتباطی در زنجان برقرار نیست/ پیش‌بینی اعتبار 60 میلیارد تومانی برای پروژه‌های دیجیتالی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای توسعه زیرساخت‌ها باید عدالت ارتباطی ایجاد شود که در شرایط کنونی این عدالت در ارتباطات استان برقرار نیست.

عدالت ارتباطی در زنجان برقرار نیست/ پیش‌بینی اعتبار  60 میلیارد تومانی برای پروژه‌های دیجیتالی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدجواد آذری جهرمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با قدردانی از کار تبلیغی خوب در یوم‌العباس زنجان اظهار کرد: شور حسینی سرمایه زنجانی‌ها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مراسم برگزار شده در زنجان نماد تشیع است، عنوان کرد: امسال زنجانی‌ها شعور حسینی را به نمایش گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ضروری است عدالت ارتباطی در سراسر استان زنجان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: برای توسعه زیرساخت‌ها باید عدالت ارتباطی ایجاد شود که در شرایط کنونی این عدالت در ارتباطات استان برقرار نیست.

آذری جهرمی با اشاره به مطلوب خواندن وضعیت تخصیص اعتبار و اجرای پروژه تصریح کرد: با وجود سرمایه‌گذاری بالا در استان، عدالت ارتباطی برقرار نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نوع جغرافیای طبیعی استان زنجان بیان کرد: این استان هم دشت دارد هم کوهستان که توسعه در دشت‌ها بیشتر و در کوهستان کمتر است.

آذری‌جهرمی با اشاره به اینکه قرار بود امروز پروژه‌های ICT، استان زنجان افتتاح شود، عنوان کرد: افتتاحی در استان انجام نمی‌شود، مگر اینکه توسعه ارتباطی در استان در همه مناطق برقرار شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود مدارسی که اینترنت ندارد، بیان کرد: در مجموع در استان یک هزار و 500 مدرسه وجود دارد که 350 باب مدرسه اینترنت ندارد.

وی با اشاره به اینکه تمرکز مدارس فاقد اینترنت در شهرستان‌های ماهنشان و خدابنده است، ادامه داد: جغرافیای این منطقه سبب عقب‌ماندگی در توسعه اینترنتی شده است.

آذرجهرمی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در این منطقه زیاد است، ادامه داد: پروژه تبدیل تلفن روستایی به نوین نیز به خوبی انجام شده که به دنبال اجرای پروژه‌های کوتاه مدت هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دسترسی به اینترنت 207 روستا در ماهنشان، خدابنده، ابهر و زنجانرود و حتی حاشیه زنجان باقی مانده است، ادامه داد: مقرر شده در سه فاز تا اسفند این پروژه به اتمام برسد که براساس برنامه زمان‌بندی در ابتدای آبان 44 دکل، بهمن ماه 53 دکل و مابقی تا پایان اسفندماه نصب و راه‌اندازی شود.

آذری‌جهرمی با اشاره به اینکه در این موضوع تلاش بر این است که مراکز جمعیتی با جمعیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: به همین دلیل خدابنده و ماهنشان اولویت دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه حدود 60 میلیارد تومان برای مرکز داده و مجتمع ICT، سرمایه‌گذاری و پارک اقتصاد دیجیتال اعتبار در نظر گرفته شده است، ادامه داد:  بخش فناور که فضای اداری برای استارت‌آپ‌ها است نیاز استان است تا اقتصاد دیجیتال توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های مردمی فاز ۶ گلشهر، کوی صدرا، سایت کارگاهی شهرک مینو شهر خرم‌دره، دانشگاه آزاد خرم‌دره، شهرک ابوطالب شهر دندی تلفن ثابت ندارد، ادامه داد: عمده این پروژه‌ها مسکن مهر است و باید تا 22 بهمن به اتمام برسد که نیازمند همکاری شهرداری برای حفاری مخابرات است.

انتهای پیام/73009/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول