اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ویس‌کرمی: طرح جهش تولید مسکن باید سیاست‌محور باشد/ خانی: باید بستر ساخت و ساز یک میلیون خانه را در کشور فراهم کنیم

طرح دو فوریتی جهش تولید و عرضه مسکن صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را در این باره بیان کردند.

ویس‌کرمی: طرح جهش تولید مسکن باید سیاست‌محور باشد/ خانی: باید بستر ساخت و ساز یک میلیون خانه را در کشور فراهم کنیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، طرح دو فوریتی جهش تولید و عرضه مسکن صبح امروز (چهارشنبه 19 شهریور) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را در این باره بیان کردند.

مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در مخالفت با این طرح دوفوریتی اظهار داشت: نباید اسم یک سیاست را به عنوان طرح گذاشت در حالی که طرح باید سیاست محور باشد.

وی تصریح کرد: ‌اثر تصمیماتی مانند مسکن و بازار درازمدت بوده و در آن صورت که در اقتصاد و معیشت مردم تاثیرگذار است و نمی‌توان با طرح‌های دوفوریتی مشکلات را حل کرد. بلکه باید بر اساس کارهای دقیق، عمیق، علمی و آمار محور مشکل خانه مردم را حل و فصل کرد.

علی‌اصغر خانی نماینده مردم شاهرود در مجلس در موافقت با طرح دو فوریتی جهش تولید و عرضه مسکن گفت:‌بانک‌ها درباره اعطای وام و بخش‌های مختلف دولت در زمینه اعطای زمین باید به صورت جدی برای عرضه مسکن اقدام کنند. این در حالی است که ما هر ساله نیاز به 950 هزار واحد مسکونی هستیم این در حالی است که در کمیسیون عمران به این نتیجه رسیدیم که باید سالی یک میلیون خانه ساخته شود تا بتوانیم  نیازهای کشور را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بستر سازی لازم برای اعطای وام و ارائه تسهیلات بانکی جهت ساخت یک میلیون خانه در هر سال انجام شود چرا که قشر ضعیف جامعه در حال له شدن هستند.

خانی گفت: قیمت مسکن 5 تا 10 برابر شده و باید مجلس یازدهم در این باره اقدام عملیاتی کرده و با طرح دو فوریتی موضوع را حل و فصل کند.

نماینده شاهرود در مجلس اظهار داشت: دو ماه در کمیسیون عمران درباره طرح دو فوریتی جهش تولید و عرضه مسکن کار انجام شده است، ضمن اینکه در این طرح از نظرات کارشناسان استفاده کرده و این طرح پخته و بر اساس آمار و ارقام تدوین شده است که در صورت تصویب نهایی می‌تواند دغدغه مردم را در خانه دار شدن بکاهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول