اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

کلاف سردرگم ورزش بردخون+تصاویر

ورزش بردخون که دارای زیرساخت‌های ضعیفی در زمینه فضای ورزشی، نیروی انسانی آموزش‌دیده، امکانات و تجهیزات نامناسب و عدم به کارگیری مدیریت ثابت است از شهرها و مناطق همجوار عقب مانده و بیشتر ورزشکاران انگیزه خود را برای فعالیت از دست داده‌اند.

کلاف سردرگم ورزش بردخون+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، نامجو زحمتکش: در دنیای امروز، ورزش به عنوان پدیده‌ای تأثیرگذار و کارساز در بین مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده، ارتباط فعالیت‌ها و حرکات بدنی با علوم مختلف، زمینه‌های جدیدی را برای تحقیق و مطالعه انسان فراهم کرده و گستردگی مطالب و مسائل مرتبط با ورزش و تربیت بدنی به حدی است که نیاز به علوم تخصصی و مطالعات ویژه را ایجاد کرده است.

به عقیده پژوهشگران، ورزش باعث شادی، نشاط و تقویت اعتماد به نفس می‌شود، زیرا افراد افسرده یا اعتماد به نفس ندارند یا اعتماد به نفسشان بسیار پایین است اما ورزش، احساس رضایت باطنی را در افراد بالا می‌برد و فرد ورزشکار احساس می‌کند که به موقعیت‌هایی دست یافته است.

ورزش موجب گسترش روابط فردی و گروهی

ورزش، موجب گسترش روابط فردی و گروهی می‌شود، در ورزش‌های گروهی و جمعی، بدون هماهنگی و دوری از خودخواهی، نمی‌توان به موفقیت لازم رسید و این خود باعث تقویت روحیه جمع‌خواهی افراد می‌شود.

فعالیت‌های ورزشی در ایران مانند سراسر دنیا دچار افت و پیشرفت شده و برخی از رشته‌ها به دلیل برنامه‌ریزی و مدیریت کارآمد به جایگاه مناسبی رسیده اما برخی رشته‌ها دچار ضعف و رکود شده  که می‌توان با درایت و تدبیر، ورزش ایران را در جایگاه برتر جهانی دید.

به همین نسبت ورزش استان بوشهر و شهرستان دیّر نیز بر اساس توجه یا عدم توجه، حضور مدیران ورزشی یا نگاه‌های غیرورزشی و برخی موارد دیگر، نتوانسته جایگاه واقعی خود را به دست آورد و بعضی اوقات نیز از افتخارات گذشته فاصله گرفته است.

ورزشکاران انگیزه خود را از دست داده‌اند

اما ورزش بردخون که دارای زیرساخت‌های ضعیفی در زمینه فضای ورزشی، نیروی انسانی آموزش‌دیده، امکانات و تجهیزات نامناسب و عدم به کارگیری مدیریت ثابت است از شهرها و مناطق همجوار عقب مانده و بیشتر ورزشکاران انگیزه خود را برای فعالیت از دست داده‌اند.

روزگاری بیش از 10 تیم ورزشی فوتبال در زمین‌های خاکی بخش بردخون فعالیت می‌کردند و مسابقات فوتبال در فصل‌های مختلف سال بدون امکانات پیشرفته امروزی با شور و حال خاصی برگزار می‌شد اما امروز از آن فعالیت‌ها و نشاط سال‌های گذشته خبری نیست.

سال‌ها از فعالیت ورزش و جوانان در منطقه می‌گذرد اما به دلیل سیاست‌های اداری امروز نیروی ثابت و رسمی در حوزه ورزش و جوانان بردخون وجود ندارد و مسؤول فعلی نمایندگی ورزش و جوانان بخش به صورت افتخاری و بدون حقوق و فقط به عشق ورزش منطقه فعالیت می‌کند که این رویه مناسبی نیست.

از گذشته تاکنون افرادی به عشق جوانان منطقه و برای رونق و رشد ورزش با هزینه‌های شخصی فعالیت می‌کرده‌اند و روز و شب در اندیشه ورزش بردخون بوده‌اند و حتی در این مسیر از موقعیت‌های زیادی دست کشیده‌اند و خود مدیر و مربی و تدارکات‌چی و هیأت مدیره و متولی ورزش بوده‌اند اما هیچ‌کس به آنان دست یاری نداد و در کنارشان نبود.

ورزش منطقه نیازمند تشکیل اتاق فکر

ورزش منطقه نیازمند تشکیل اتاق فکری برای توسعه و پیشرفت ورزش است و می‌توان با استفاده از کارشناسان فرهنگی و ورزشی، سند چشم‌انداز توسعه و پیشرفت ورزش قهرمانی و همگانی بخش را طراحی و تدوین کرد.

لازم است همه هیأت‌های ورزشی دارای سرپرست شوند و بر اساس برنامه‌ریزی، برای تشکیل هیأت‌ها و آموزش علاقمندان تلاش کنند، ورزش بانوان فعال شود و همه رشته‌های ورزشی به صورت منظم و نظام‌مند به فعالیت بپردازند.

فضاهای ورزشی بخش به دلیل نداشتن متولی خاص در حال فرسودگی و نابودی است و اگر تدبیری برای رسیدگی و رفع مشکلات و کمبودهای این فضاها صورت نگیرد در آینده شاهد خرابه‌های آن خواهیم بود.

چمن استادیوم فاقد روشنایی

رئیس هیأت فوتبال بخش بردخون گفت: زمین چمن استادیوم ورزشی پس از چندسال تا هنوز فاقد روشنایی است، درصورتی که مدیرکل ورزش و جوانان استان چندسال پیش وعده اختصاص مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال  داد اما این اعتبار بجای بردخون به دیّر منتقل شد.

احمد بحرانی با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی استادیوم ورزشی شهید زنگباری فرسوده شده است، افزود: سکوهای استادیوم ورزشی با عمر 20 ساله، فرسوده شده و باید برای بازسازی آن فکری شود.

وی اضافه کرد: به کارگیری نیرویی برای حضور در سرایداری و حفاظت از امکانات استادیوم ضروری است زیرا تاکنون وسایلی از استادیوم ورزشی سرقت شده که امکان جایگزینی برای آنها نیز وجود ندارد.

بحرانی ادامه داد: 8 تیم فوتبال در بخش وجود دارد که اکنون بجز دو تیم، بقیه تیم‌ها به دلیل مشکلات مالی و عدم توانایی مدیران، غیرفعال هستند و متأسفانه این دو تیم نیز مورد بی‌مهری مسؤولان شهرستان قرار گرفته و هیچ کمکی دریافت نکرده‌اند و با هزینه شخصی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی ابراز داشت: ورزشکاران شهر و روستاهای بردخون دوست دارند زمین فوتبال ساحلی در استادیوم شهید زنگباری احداث شود که امیدواریم مدیران اجرایی در این زمینه همکاری کنند.

با دست خالی فعالیت ‌می‌کنیم

مسؤول نمایندگی ورزش و جوانان بخش بردخون با اشاره به مشکلات و کمبودهای ورزش بردخون گفت: بخش بردخون در زمینه ورزش مظلوم واقع شده، شأن و منزلت ورزش در بردخون افت کرده و مدتهاست که با دست خالی فعالیت می‌کنیم.

صادق نظری با بیان اینکه هزینه نور استادیوم بردخون به جای دیگری اختصاص یافته، افزود: 8 هیأت فعال در بخش داریم اما فاقد اعتبارات کافی برای فعالیت‌های ورزشی هستند و این هیأت‌ها با استفاده از مخارج شخصی اداره می‌شوند.

وی اضافه کرد: به دلیل استفاده از خاک نامرغوب برای زیرسازی چمن مصنوعی، شاهد رویش درختچه‌ها و گیاه خارشتر در چمن مصنوعی هستیم و حتی با استفاده از سموم و کوتاه‌کردن، این درختان باز رویش دارند و به چمن آسیب وارد می‌کنند.

نظری ادامه داد: در این دو سال با وجودی که برنامه‌های زیادی اجرا کردیم حتی یک هزاری هم به ورزش بردخون کمک نشده و با هزینه شخصی ورزش منطقه را فعال نگه داشته‌ایم.

وی با تأکید بر گسترش ورزش در بخش گفت: برای نگهداری اماکن ورزشی هیچ نیرو و امکاناتی نداریم، یک سالن ورزشی داشتیم و ساخت سالن دیگری در کنار آن آغاز شد و اکنون ناتمام رها شده است.

ضرورت به کار گیری نیروی رسمی

مسؤول نمایندگی ورزش و جوانان بخش تصریح کرد: ضرورت دارد با مسؤولان استان هماهنگی شود تا نیروی رسمی برای فعالیت در منطقه به کار گرفته شود و بردخون نسبت به دیر در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: شرایط ورزش بردخون مأیوس‌کننده است، سالن نیاز به کولر دارد و بانوان وسیله ورزشی ندارند و با وجود اینکه بردخون جزیی از شهرستان است اما بودجه و اعتباری به بخش اختصاص پیدا نمی‌کند.

علی اخلاقی بخشدار بردخون نیز گفت: در این مدت فعالیت‌های خوبی در منطقه انجام شده و تعامل مناسبی بین مجموعه ورزش با شهرداری و شورای شهر وجود دارد و در بیشتر روستاها خانه ورزش راه‌اندازی شده و فعال است.

امام جمعه بردخون نیز گفت: از ورزش و جوانان و وضعیت تربیت بدنی و ورزش بردخون گلایه داریم و با وجودی که بارها صحبت شده اما تاکنون روشنایی استادیوم انجام نشده است.

حجت الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی افزود: ایجاد روشنایی استادیوم ورزشی بردخون خواسته عمومی است، همواره از نشاط گفته می‌شود و یکی از راه‌های نشاط اجتماعی ورزش است و ضرورت آن برای همه اقشار و افراد احساس می‌شود که باید زمینه را برای انجام ورزش همگانی فراهم کنیم.

مشکل استادیوم ورزشی رفع شود

وی بیان کرد: جامعه به دلیل بی‌تحرکی دچار بیماری‌های زیادی شده که به مسؤولان شهرستان می‌گوییم مشکل استادیوم ورزشی بردخون را حل کنند، تا کی مردم منتظر بمانند و بالاخره این موضوع چه زمانی حل می‌شود.

نماینده  شهرستان های دیّر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ورزش از ارکان سلامت جامعه است و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم و بانشاط داشته باشیم باید ورزش را در زندگی روزانه خود نهادینه کنیم.

از مشکلات ورزشی مطلع هستیم

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: از تعدادی مراکز و فضاهای ورزشی بخش بازدید داشته‌ایم و از طریق برخی ورزش‌کاران منطقه، از مشکلات و کمبودهای ورزش مطلع هستیم که امیدواریم با هماهنگی مدیران اجرایی بتوانیم خواسته‌های قشر ورزشکار منطقه را عملی کنیم.

وی اضافه کرد: نیازهای ورزشی نیز مانند سایر مشکلات و مطالبات، دسته بندی شده و به صورت مدون و منظم برای رفع آنها با دستگاه‌های مرتبط و مسؤولان استانی و کشوری ارتباط می‌گیریم و خوشبین هستیم که تا پایان دوره نمایندگی، نیازهای بخش ورزش را عملیاتی کنیم.

به گزارش فارس، این روزها ورزش در بردخون حال و روز خوشی ندارد و می‌طلبدمسؤولان در راستای توسعه ورزش،  گام‌های مهمی را برداشته و سبب پیشرفت ورزش در این بخش شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول