اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

احداث 15 کیلومتر جاده بین مزارع در بهمئی

رئیس جهاد کشاورزی بهمئی گفت: با احداث 15 کیلومتر جاده بین راهی مشکل 400 کشاورز این شهرستان در مسیر توسعه کشاورزی برطرف شد.

احداث 15 کیلومتر جاده بین مزارع در بهمئی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، رضا راهدار بهمئی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف اجرای طرح‌های زیربنایی و خدماتی بخش کشاورزی، ۱۵ کیلومتر جاده بین مزارع در نقاط مختلف شهرستان بهمئی احداث، مرمت و بازسازی شد.

رئیس جهاد کشاوریز بهمئی گفت: با ساخت این جاده زمینه توسعه، اشتغالزایی و تولید انواع محصولات کشاورزی ۶ منطقه پُشت گچ، سیاه شیر، طلاگه، گنبد بردی، خارستان و مار شاهی در بهمئی فراهم و مشکلات بیش از ۴۰۰ کشاورز در این شهرستان رفع شده است.

راهدار بهمئی با بیان اینکه برای ساخت این جاده‌ها، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات خسارات سیل سال ۱۳۹۸ هزینه شده است، ادامه داد: به ازای هر یک هکتار زمین کشاورزی، ۱۵ تا ۲۰ متر مربع جاده بین مزارع نیاز است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این جاده همچنین مشکل حمل و عرضه محصولات بیش از ۳۰ مزرعه کشاوزی در این شهرستان رفع می‌شود.

این مسؤول، بهره‌برداری بهینه از زمین‌های شالیزاری، حمل و نقل و سهولت کار با ماشین آلات و ادوات کشاورزی، انتقال محصولات تولیدی و مدیریت مزرعه، بهبود راه‌های صعب العبور، تسریع در حمل و نقل محصولات کشاورزی و رفت وآمد کشاورزان را از جمله مزایای اجرای این طرح اعلام کرد.

وی ادامه داد: نبود جاده بین مزارع از عمده‌ترین مشکلات کشاورزان این منطقه بود که امسال این مشکل رفع شد و در صورت تامین اعتبار در سال‌های آتی دیگر جاده‌های بین مزارع در شهرستان بازگشایی می‌شوند.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول