اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

معاون وزیر کشور: ۱۳۰ هزار مورد نوسازی منازل در زلزله کرمانشاه صورت گرفت

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ۱۳۰ هزار مورد نوسازی و بازسازی منازل در زلزله کرمانشاه صورت گرفته است.

معاون وزیر کشور: ۱۳۰ هزار مورد نوسازی منازل در زلزله کرمانشاه صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ظهر امروز در نشستی با عنوان رفع مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری ها در دماوند اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار پروژه عمرانی در کشور داریم و در هفته دولت سال جاری، بیش از ۱۸ هزار پروژه با بیش از ۵۰ هزار میلیارد هزینه و افتتاح شد.

وی افزود: همچنین ۱۳۰ هزار مورد نوسازی و بازسازی منازل در بحث زلزله کرمانشاه صورت گرفت، این بازسازی‌ها اضافه بر کارهای محول شده بوده، انصافا همه مدیران کشور تلاش می‌کنند، اما در برخی موارد این اقدامات عنوان نمی‌شود و نارضایتی مردم به دلیل دیدن نیمه خالی لیوان است.

این مقام مسئول بیان کرد: اعتمادسازی، نظام‌مند بودن، حضور در مراکز عمومی و پاسخگو بودن شهرداران از جمله موضوعات حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: دماوند از منطقه جغرافیایی و ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار است که نباید دست‌ کم گرفته شوند، باید بکر بودن شهرستان دماوند حفظ شود، همچنین باید استان تهران به سمت فناوری پاک و دانش بنیان رود و به تبع شهرستان ها هم در این مسیر حرکت کنند.

جمالی نژاد خطاب به شهرداران و مدیران شهری گفت: الگوی شهرستان‌های استان تهران نباید شهر تهران و دیگر شهرها باشد، دیدگاه ها را برای اداره شهر متفاوت کنید، برای اداره شهر برنامه درست و مدون داشته باشید.

وی در ادامه بیان کرد: برای اولین بار مطالعه مهاجرت معکوس را بررسی کرده ایم و برای اولین بار است که مشاهده کردیم از تهران یه شهرستان ها مهاجرت می شود که این مورد هم می تواند فرصت باشد و هم تحدید که می توان با داشتن یک برنامه مدون از این مهم بهد عنوان یک فرصت استفاده کرد در غیر این صورت تحدید خواهد بود.

وی افزود: شهرهای دماوند از ظرفیت بالایی برخوردارند و باید از فکر تولید ثروت کرد و از فرصت تعطیلات پایان هفته استفاده شود. 

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بیان کرد: شهر خلاق شهری است که با فکر تولید سرمایه و ثروت کند، تمام آرزو های یک شهر طرح تفضیلی آن است و باید بسیار روی آن کار شود.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای اجرای طرح تفصیلی دماوند را داریم، همچنین برای رفع مشکلات روستاها، تخصیص بودجه برای مسکن مهر دماوند، ارتقای رتبه شهرداری دماوند، تامین آب شرب آمادگی و تجهیزات و ماشین آلات شهرداری وجود دارد.

انتهای خبر/۶۷۰۶۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول