اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آب‌رسانی با تانکر به 44 روستای چهارمحال و بختیاری

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر به 44 روستای استان با تانکر آب‌رسانی می‌شود، گفت: از این تعداد دو روستا در شهرستان کیار، 37 روستا در لردگان، یک روستا در خانمیرزا و چهار روستا در اردل قرار دارد.

آب‌رسانی با تانکر به 44 روستای چهارمحال و بختیاری

مسعود ترابیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در حال حاضر به 44 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از این تعداد دو روستا در شهرستان کیار، 37 روستا در لردگان، یک روستا در خانمیرزا و چهار روستا در اردل قرار دارد.

ترابیان بیان کرد: با اتمام پروژه‌های جدیدی چون طرح آب‌رسانی خانمیرزا و حفر چاه‌های جدید سعی داریم تعداد این روستاها را کاهش دهیم.

وی افزود: 651 روستای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب و دارای شبکه‌های آب‌رسانی است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شاخص بهره‌مندی از آب شرب در روستاهای استان بیش از 77 درصد است، افزود: آب این 651 روستا از طریق 241 حلقه چاه، 287 چشمه، 15 رشته قنات و 13 مورد برداشت سطحی از رودخانه‌ها تأمین می‌شود.

افزایش 30 درصدی مصرف آب در روستاهای استان

وی اضافه کرد: امسال با توجه به کمبود بارش‌ها و اینکه چهارمحال و بختیاری خشک‌ترین استان کشور است و از طرفی دیگر شیوع ویروس کرونا با محدودیت مصرف روبه‌رو هستیم.

ترابیان با اشاره به اینکه با توجه به تنش‌های آبی در استان برخی از روستاها با کمبود و افت فشار روبه‌رو هستند، توضیح داد: تابستان امسال با توجه به شیوع کرونا و افزایش شست‌وشو نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش مصرف در روستاها ثبت شده است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول