اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستان پایلوت طرح «مشوق‌های بیمه‌ای» شد

برای نخستین‌بار در کشور و به صورت ویبنار؛ طرح مشوق‌های بیمه‌ای به منظور خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌های ارتقاء سلامت در استان گلستان افتتاح شد.

گلستان پایلوت طرح «مشوق‌های بیمه‌ای» شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، طرح مشوق‌های بیمه‌ای به منظور خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌های ارتقاء سلامت در استان گلستان، به صورت ویبنار با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان، عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، مهرداد کمانگری مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان، فرماندار آققلا و جمعی از مدیران مربوطه، ۱۷ شهریور در استان گلستان، افتتاح شد.

 * طرح مشوق‌های بیمه‌ای و خودمراقبتی در حوزه سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در این ویبنار گفت: از سال ۱۳۹۵، سامانه ناب در استان گلستان با همکاری و همفکری دستگاه‌های مرتبط با نظام سلامت، شکل گرفت.

عبدالرضا فاضل افزود: از سال ۱۳۹۶، نظام الکترونیک در استان گلستان شروع شد به گونه‌ای که هم‌اکنون رسیدگی به اسناد بیمارستانی، ۱۰۰ درصد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح مشوق‌های بیمه‌ای به منظور خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌های ارتقاء سلامت با همکاری سازمان بیمه سلامت استان گلستان به بحث خودمراقبتی در حوزه سلامت می‌پردازد.

*خدمات پیشگیرانه در اولویت حوزه سلامت

فاضل تصریح کرد: این طرح با هدف خودمراقبتی به عنوان به صرفه‌ترین پوشش همگانی سلامت برای گروه‌های سنی ۳۰ تا ۶۰ سال که دارای بیماری فشارخون بالا، قندخون و بیماری‌های قلبی- عروقی دارند، اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: مطمئنا با اجرای این طرح شاهد کاهش درصد مرگ ناشی از بیماری‌های غیرواگیردار خواهیم بود.

شایان ذکر است: این طرح به صورت پایلوت در روستای «کُر» شهرستان آققلا، شروع شده است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول