اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سرمایه‌گذاری خودروسازان در خراسان شمالی محقق می‌شود؟

خودروسازی ازجمله سرمایه‌گذاری‌های موردتوجه طی سالیان اخیر بوده که با تنوع کالایی و درخواست‌های متعدد مشتریان در بخش‌های مختلف روبرو شده و اکنون مسئولان خراسان شمالی در تلاش هستند با حضور چنین سرمایه‌گذارانی به بهبود ناوگان حمل‌ونقل استان کمک کنند.

سرمایه‌گذاری خودروسازان در خراسان شمالی محقق می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر اختصاص خودروهای حمل‌ونقل بار و مسافر روستایی به خراسان شمالی منتشر شده بود که بر اساس آن، استاندار خراسان شمالی طی تفاهم‌نامه‌ای در آینده‌ای نزدیک، قریب به ۵۰۰ خودرو به همراه تسهیلات لازم را برای نوسازی ناوگان عمومی روستایی استان، با همکاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و یکی از خودروسازان کشور وارد استان می‌کند.

دیدار روز گذشته استاندار خراسان شمالی و رئیس مجمع نمایندگان استان با سبلان خودرو نیز ازجمله این اقدامات برای اجرایی شدن نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی روستایی استان به شمار می‌رود.

آیا سرمایه‌گذار رفته از استان به خراسان شمالی بازمی‌گردد؟

مجموعه شرکت سبلان خودرو که بانام کامل «سبلان خودرو مایوان» شناخته و ثبت‌شده است، از جمله مجموعه‌هایی است که طی سالیان گذشته برای سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی اقدام کرده بود.

این سرمایه‌گذار در سال ۸۸ که با نام مجموعه تولیدی مایوان قصد تأسیس داشته است، برای ایجاد خط تولید خودروهای اتوبوس، و مینی بوس در خراسان شمالی تقاضای ۵۰ هکتار زمین می‌کند اما با عدم استقبال و همراهی مسئولان استانی وقت، همکاری مناسبی با این مجموعه انجام نمی‌شود و سرمایه‌گذار از استان فراری داده می‌شود.

مسئولان این مجموعه پس از یک سال توانستند در استان اردبیل سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند و عنوان سبلان خودرو مایوان را برای این شرکت برگزینند. استفاده از نام «مایوان» به‌عنوان روستایی در خراسان شمالی همچنان نشان‌دهنده تعلق این مجموعه به استان خراسان شمالی نیز هست.

سید محمد پاکمهر، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی نیز با تاکید بر لزوم ارتقا و نوسازی حمل‌ونقل عمومی روستایی در استان گفت: این گروه سازندگان که در قزوین، بندرانزلی، اردبیل و ترکیه اقدام به تولید خودرو می‌کند، نسبت به حضور در خراسان شمالی اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: خودروهایی تولیدی به‌صورت ۴۸ درصد داخلی و سایر اجزا و قطعات آن به‌صورت تحت لیسانس ایتالیا ساخته می‌شود و امید است بتوان با استفاده از ظرفیت وزارت کشور، معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در خراسان شمالی اقدامی مهم را رقم زد.

آماده سرمایه‌گذاری خودروسازی در خراسان شمالی هستیم

محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز تصریح کرد: تمام شرایط برای حضور خودروسازان در استان فراهم است.

وی افزود: جلسات متعدد با سرمایه‌گذاران سبب خوشحالی و شعف است جرا که نتیجه آن برای مردم استان مفید خواهد بود.

استاندار خراسان شمالی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد با معافیت‌های مختلف آماده احداث خط تولید جدید سبلان خودرو می‌باشد که در صورت موافقت این شرکت، همه بخش‌های حاکمیت در استان در راستای خدمت به مردم پای‌کار خواهند بود.

حال باید دید که فرصت بهسازی و نوسازی ناوگان روستایی استان، به فضایی برای سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی تبدیل می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول