اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مردم ضمن حضور در انتخابات پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

فرماندار اهواز گفت: باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و مردم با ماسک و حتی خودکار شخصی در انتخابات شرکت کنند.

مردم ضمن حضور در انتخابات پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه در رابطه با انتخابات مرحله دوم اظهار کرد: آخرین وضعیت آمار در مرحله اول اگر به حد نصاب نرسد به مرحله دوم می‌رویم که از نظر پشتیبانی، عوامل انسانی و اجرایی فرقی با مرحله اول ندارد.

وی افزود: در حال حاضر تنها تفاوت این است که مرحله اول در شرایط غیر کرونا برگزار شد اما الان دومین مرحله را در شرایط کرونا برگزار خواهیم کرد.

فرماندار اهواز عنوان کرد: الان باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و مردم با ماسک و حتی خودکار شخصی در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: حتی زمان هم با توجه به شرایط تغییر کرده و هرچند اصرار بر زمان ده ساعته بود اما در خوزستان امکان تمدید محدود در نظر گرفته شده است.

عالمی نیسی گفت: انتظار داریم مردم وقت و حضورشان را به گونه‌ای تنظیم کنند که قبل از ساعت ۶ بعدازظهر رای داده باشند چرا که فاصله اجتماعی باید رعایت شود و امکان اینکه مهلت رای تمدید نشود هم وجود دارد.

فرماندار اهواز بیان کرد: در مرحله اول تعداد کاندیداها زیاد بود اما مرحله دوم تنها دو نامزد داریم و رقابتشان نزدیک است به همین دلیل حساسیت‌های این مرحله بیشتر است و ما وسواس داریم که انتخابات را شفاف و با رعایت اصل امانت‌داری انجام دهیم.

وی افزود: در انتخابات دوره اول شاکی و معترضی نداشتیم و نشان دهنده این است که شفافیت را بالا بردیم؛ بحث سلامت انتخابات برای ما شرط است و حتی مانند دوره اول به نامزدها اعلام میکنیم در حین جمع‌بندی آرا حاضر و ناظر باشند تا شبهه‌ای ایجاد نشود.

عالمی نیسی عنوان کرد: کل حوزه انتخابی اهواز ۷۰۴ شعبه اخذ رای را شامل می‌شود که به تفکیک ۴۹۰ شعبه در اهواز، ۷۸ شعبه باوی، ۸۵ شعبه کارون و ۵۱ شعبه حمیدیه است.

وی افزود: عوامل درگیر در انتخابات نیز حدودا ۱۵ هزار نفر در حوزه انتخابی اهواز می‌باشند.

فرماندار اهواز گفت: بیشتر سفارش شده بود که تبلیغات در فضای مجازی باشد، صداوسیما نیز برنامه‌ای به مدت نیم ساعت در اختیار کاندیدا قرار داده که در ۵ فرصت پخش خواهد شد.

وی افزود: ستاد تبلیغات انتخاباتی نیز ممنوع شد و چند موردی نیز که بودند با آن‌ها برخورد شد.

عالمی نیسی بیان کرد: افراد متولد ۲۱ شهریور سال ۸۱ و قبل از آن میتوانند رای بدهند، و همچنین افرادی مجاز به رای هستند که در هر محلی رای داده‌اند در همان حوزه انتخابی رای بدهند.

وی افزود: امکان دخل و تصرف حتی با وجود شناسنامه سفید نیز امکان پذیر نیست چرا که کدملی وقتی به سیستم داده می‌شود اعلام میشود که چه روزی، ساعتی و کدام شهر رای داده شده است.

فرماندار اهواز گفت: خدا را شکر همکاری بسیار خوبی بین هیات اجرایی و نظارت انتخابات برقرار است و هماهنگی در سطح بالایی در حال انجام است و انشالله مردم با حضور پررنگ در انتخابات در سرنوشت حوزه انتخابی شان و نماینده مقتدر موثر باشند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول