اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول فلسطینی: اتحادیه عرب، امارات را از عادی‌سازی روابط با اسرائیل منصرف کند

نماینده ویژه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت در نشست بعدی اتحادیه عرب باید دولت امارات ملزم شود که از عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی کند.

مسئول فلسطینی: اتحادیه عرب، امارات را از عادی‌سازی روابط با اسرائیل منصرف کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نبیل شعث» نماینده ویژه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به شدت از اقدام امارات در عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

شعث در یک نشست خبری گفت که باید در نشست آتی اتحادیه عرب، تخلف آشکار امارات از تصمیمات نشست‌های سران کشورهای عربی بررسی شود.

وی تأکید کرد که این تصمیمات، بر رد عادی‌سازی روابط تا پیش از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی تصریح دارد.

خبرگزاری صفا به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد، در نشست بعدی اتحادیه عرب باید امارات ملزم شود که از عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی کند.

شعث بر این باور است که کشورهای عربی باید به امارات بگویند که مسئولیت این کشور بر اساس طرح صلح عربی، اقتضا می‌کند که از این اقدام منصرف شود.

کشورهای عربی در مارس ۲۰۰۲ طرح موسوم به صلح عربی را امضا کردند. بر اساس این طرح، در صورتی این کشورها می‌توانند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند که این رژیم به اشغال اراضی ۱۹۶۷ فلسطین پایان دهد.

نماینده محمود عباس درباره احتمال عادی سازی روابط سایر کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هم گفت که «نگرانی همیشه وجود دارد، ولی موضع مستحکم و روشن ما و رفتن ما به اتحادیه عرب کار را بر هر کشوری که بخواهد این اقدام را انجام دهد، دشوار خواهد کرد».

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول