اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

پاسخ منفی چند نمونه دوپینگ/ مذاکره با بخش خصوصی برای راه‌اندازی آزمایشگاه پاسپورت بیولوژیک

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از مذاکره با بخش خصوصی برای راه اندازی آزمایشگاه پاسپورت بیولوژیک خبر داد.

پاسخ منفی چند نمونه دوپینگ/ مذاکره با بخش خصوصی برای راه‌اندازی آزمایشگاه پاسپورت بیولوژیک

فرزاد شارکی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره شروع تمرینات برخی از رشته های ورزشی با اعلام ستاد مبارزه با کرونا و اینکه آیا از این رشته‌ها نمونه دوپینگ گرفته شده اظهار داشت: در این مدت به رشته های قایقرانی و تیراندازی سر زدیم اما نمونه‌ای که گرفتیم مربوط به همان لیست ۷۲ نفره بود که در اختیار داشتیم. مسابقات دوومیدانی هم که شروع شد نمونه‌ها را گرفته‌ایم.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در خصوص اینکه آیا پاسخ نمونه های ارسال شده به آزمایشگاه کلن مشخص شده یا خیر عنوان کرد: کارها در حال انجام است؛ فعلاً جواب ۳-۴ نمونه آمده که خوشبختانه همه منفی بوده است. آزمایشگاه کلن جواب ها را برای ما می فرستد و مانند آزمایشگاه قطر نیست که دو هفته نمونه‌ها را فریز کند.

شارکی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه شما برای ارسال نمونه ها به قطر چه شد خاطرنشان کرد: آزمایشگاه کلن دقیق تر و ارزان تر است اما قطر را به خاطر انتقال پول انتخاب کردیم که اگر مشکلی پیدا کردیم بتوانیم موضوع را حل کنیم. در حال حاضر ترجیح ما آزمایشگاه کلن است.

وی افزود: ما سال‌ها با این آزمایشگاه کار کرده‌ایم، در واقع قطر آزمایشگاه جایگزین بود. فکر می‌کردیم این آزمایشگاه دم دست است اما آنها از ما به خاطر انتقال نمونه ها پول گمرک می‌گرفتند. به خاطر ارسال نمونه ها ۱۷۰۰ دلار هم پول گمرک داده‌ایم. شاید در کاغذ هزینه ها در آزمایشگاه قطر کمتر باشد اما در عمل نه.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ درباره آزمایشگاه پاسپورت بیولوژیک که قرار بود در ایران راه‌اندازی شود تصریح کرد: ما در حال پیگیری هستیم. با یک آزمایشگاه بخش خصوصی هم صحبت کردیم. باید با وادا هم وارد مذاکره شویم تا بعد از تایید آنها کارها شروع شود. این آزمایشگاه زیرساخت‌های لازم را دارد. خودشان هم کار را تازه شروع کرده اند. آنها مانند آزمایشگاه کلن هستند که فقط آزمایش می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول