اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان: صادرات گاز به تاجیکستان ادامه دارد

وزارت انرژی ازبکستان اعلام کرد گزارشات منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر این که در حال حاضر از این کشور به تاجیکستان گاز صادر نمی‌شود، واقعیت ندارد.

ازبکستان: صادرات گاز به تاجیکستان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، وزارت انرژی ازبکستان اعلام کرد گزارشات منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر این که در حال حاضر از این کشور به تاجیکستان گاز صادر نمی‌شود، واقعیت ندارد.

وزارت انرژی ازبکستان در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: صادرات گاز از ازبکستان به تاجیکستان بر اساس تعهدات قراردادی و نیازهای طرف تاجیکی انجام می‌گیرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های همگانی، تاجیکستان از ازبکستان در سال 2018 میلادی 54 میلیون و 600 هزار متر مکعب گاز، در سال 2019 میلادی 140 میلیون متر مکعب گاز وارد کرده است.

برنامه ریزی شده در سال جاری میلادی این شاخص تا 200 میلیون متر مکعب برسد.

هم اکنون در ازبکستان 24 واحد شرکت با سرمایه‌گذاران تاجیکستان و در تاجیکستان نیز 9  شرکت با سرمایه‌گذاران ازبکستان فعالیت می‌کنند.

تاجیکستان استقلال ازبکستان‌ را در 6 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 20 اکتبر سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول