اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تولید 1100 تن عسل در شهرستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز از تولید یک‌هزار و 100 تن عسل در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد 80 هزار کلنی مدرن و نزدیک به 4 هزار و 500 کلنی بومی در سطح شهرستان تبریز عسل تولید می‌کنند.

تولید 1100 تن عسل در شهرستان تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرامرز افشانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره بر  پیشتازی شهرستان تبریز در کشت کلزای استان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم مربوط به آغاز کشت کلزا برگزار شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها، رهاسازی و باز کردن سردهنه آب کانال‌ها انجام گرفته است؛ کلزا، گیاه بسیار حساسی است و باید در ۱۵ شهریورماه کشت و آبیاری شود در غیر این‌ صورت تاخیر یک‌روزه نیز تاثیر بسیاری در کشت این محصول خواهد گذاشت.

وی افزود: امسال در تولید کلزا با مشکل بادزدگی و کمبود آب مواجه بودیم که باعث شد تولید این محصول در تبریز که رتبه اول سطح زیر کشت استان را دارد، کاهش یابد و 30 درصد نیاز تامین شود.

افشانی ادامه داد: 8 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گندم آبی، 4 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم، 2 هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا و 2 هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی در تبریز است؛ همچنین سالانه 3400 تن گوشت قرمز، 314 تن گوشت سفید و 48 هزار تن ذرت علوفه‌ای در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به تولید سالانه 11 هزار و 204 تن تخم‌مرغ در شهرستان تبریز، گفت: تبریز دارای رتبه سوم تولید تخم‌مرغ در استان است همچنین در تولید شیرخام دارای رتبه دوم استان بوده و 27 هزار و 800 تن تولید گندم دارد و با وجود 220 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

افشانی خاطرنشان کرد: در بخش زراعت تبریز، تعاونی سبزی و صیفی‌کاران تکمیل شده است؛ 3 هزار و 178 تن انواع کود، 45 دستگاه تراکتور، دو دستگاه کمباین و 75 دستگاه ادوات دنباله‌رو کشاورزی در بین بهره‌برداران بخش زراعت توزیع شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به تولید یک‌هزار و 100 تن عسل در شهرستان تبریز یادآور شد:  تعداد 80 هزار کلنی مدرن و نزدیک به  4 هزار و 500 کلنی بومی در سطح شهرستان تبریز عسل تولید می‌کنند که از این لحاظ رتبه سوم استان را داریم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول