اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

واکسیناسیون 2 میلیون قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل

رئیس اداره طیور دامپزشکی لرستان گفت: 2 میلیون و 400 هزار قطعه طیور در استان وجود دارد که در طرح واکسیناسیون پیش‌رو، بیش از 80 درصد آن‌ها علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند.

واکسیناسیون 2 میلیون قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل

عزیزاله نورالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به آغاز واکسیناسیون طیور بومی در سراسر لرستان، اظهار کرد: از هفته آینده واکسیناسیون طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل شروع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 2 میلیون و 400 هزار قطعه طیور در استان وجود دارد که در طرح واکسیناسیون پیش‌رو، بیش از 80 درصد آن‌ها علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند.

رئیس اداره طیور دامپزشکی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر بیماری خاصی طیور استان را تهدید نمی‌کند، گفت: مهرماه سال گذشته شاهد شیوع بیماری نیوکاسل در بین طیور بومی استان بودیم که خوشبختانه با کنترل به‌موقع جلوی تلفات گسترده گرفته شد.

نورالهی بیان داشت: از این‌رو امسال به منظور پیشگیری از ابتلای طیور بومی به این بیماری، اقدام به واکسینه کردن آن‌ها قبل از شروع فصل پائیز خواهیم کرد.

وی، تهیه و توزیع اغلب واکسن‌های طیور را رایگان خواند و افزود: عرضه بسیاری از واکسن‌ها همچون آبله و شاربن برای دام‌دار رایگان است، ضمن اینکه خدمات واکسیناسیون نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

رئیس اداره طیور دامپزشکی لرستان اظهار داشت: نرخ برخی واکسن‌ها نیز از:طریق شورای اقتصاد تعیین و عرضه می‌شود، که متناسب با نوع واکسن قیمت‌ها متفاوت است، با این وجود گاهی بین قیمت واکسن با درآمد دامدار تناسب مطلوبی برقرار نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول