اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بیش از 2 هزار و 800بیمار همودیالیز تحت پوشش خدمات مراقبتی در شرایط کرونا

کارشناس مسئول اداره امور بیماریهای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا، دو هزار و 870 بیمار همودیالیز و 130بیمار دیالیز صفاقی تحت خدمات مراقبتی و درمانی قرار گرفتند.

بیش از 2 هزار و 800بیمار همودیالیز تحت پوشش خدمات مراقبتی در شرایط کرونا

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر جواد رجبیان، با اشاره به اینکه ارائه خدمت به این بیماران در بخش‌های خصوصی، خیریه و دانشگاهی انجام می شود، گفت:هر بیمار دیالیزی در بدو ورود برای دریافت خدمات دیالیز، روزانه تب‌سنجی می‌شوند و علائم بالینی آنها از حیث عدم ابتلا به کرونا بررسی می‌شود.

وی افزود: اگر بیماری علائمی مشابه با بیماری کرونا داشته باشد جداسازی می‌شود و با انجام آزمایشات و ویزیت توسط پزشک، تا مشخص شدن جواب آزمایش،  خدمات دیالیز خود را در محیط جداگانه‌ای از سایرین و یا در شیفت جداگانه دریافت می‌کند.

کارشناس مسئول اداره امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اگر جواب آزمایش بیماری،کرونا را مثبت اعلام کند تا 14روز برای دریافت خدمات دیالیز به بیمارستان شریعتی و درمانگاه خیریه سیدالشهداء مراجعه می‌کند.

دکتر رجبیان با اشاره به اینکه بیماران بستری در بیمارستان های شریعتی و امام رضا(ع) خدمات دیالیز دریافت می‌کنند، تصریح کرد :در شهرستان‌ها نیز خدمات به همین شکل به بیماران دیالیزی ارائه می‌شود.

وی در خصوص رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش و ملزومات پزشکی توسط بیماران و پرسنل گفت: علاوه براین با همکاری بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر به بیماران نیازمند ماسک و مایع ضد عفونی اهدا شده است.

انتهای پیام/70039

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول