اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دهکده اقتصاد مقاومتی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: تشکیل دهکده اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در منطقه طلاییه باراجین در دستور کار قرار گرفته است.

دهکده اقتصاد مقاومتی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی صادقپور رئیس سازمان بسیج سازندگی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بسیج سازندگی به عنوان دبیر رزمایش کمک مومنانه در همان روزهای نخست رزمایش با محوریت مساجد در محلات بیش از ۵۰هزار خانواده را شناسایی کرد.

وی افزود: بسته‌های متنوعی از خدمات به این خانواده ها ارایه شد تا جایی که با کمک ستاد دیه حتی شاهد ارادت کردن ۳۰ زندانی نیز بودیم.

صادقپور تصریح کرد: با توصیه دوباره مقام معظم رهبری، این قرارگاه دوباره تشکیل شد تا خدمات جدیدی به خانواده‌های دارای مشکل ارایه شود.

وی بیان کرد: تعداد ۳۰۰ جهیزیه هدف‌گذاری شده و تا پایان ماه صفر با کمک ستاد کل سپاه و دستگاه‌های همکار این جهیزیه‌ها تأمین خواهد شد.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد: رعایت شإن و منزلت خانواده‌های دریافت کننده در اولویت بوده و به لطف خدا تا به امروز شکایتی در این باره نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در گام دیگری تعداد ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر همزمان با اغاز سال تحصیلی در بین خانواده‌های محروم دارای دانش‌آموز توزیع خوتهد شد.

صادقپور اضافه کرد: ارزش ریالی هرکدام از این بسته‌های لوازم التحریر بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان و شامل کیف و اقلام متناسب با سن و مقطع تحصیلی است.

وی بیان کرد: در این رزمایش بیش از ۷۰۰ پایگاه بسیج به صورت قرارگاهی در این رزمایش مشارکت دارند.

این مسؤول اضافه کرد: تأسیس دو کارگاه خیاطی تولید ماسک، ساخت ۳۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های محروم تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی با کمک گروه‌های جهادی و فعالیت‌های عمرانی در قالب محرومیت‌زدایی از اقدامات دیگر بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین عنوان کرد: در رزمایش کمک مؤمنانه ۵۰ درصد اعتبارات از محل کمیته محرومیت زدایی سپاه و ۵۰ درصد ان از محل کمک‌های مردمی خواهد بود.

وی گفت: در پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی هم نگاه ما به هیج عنوان درآمدزایی نیست و در هر پروژه‌‌ای که مشارکت داشتیم از محل اعتبارات سپاه نیز  برای پروژه اعتبارات هزینه خواهیم کرد.

صادقپور تصریح کرد: شاخصه موفقیت و حرکت در رزمایش‌های بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی به دلیل حضور و پشتیبانی گروه‌های جهادی است.

وی خاطرنشان کرد: هر پایگاه بسیج باید یک گروه جهادی داشته باشد و بر همین اساس نیز هم‌اکنون ۷۰۰ گروه جهادی در استان فعال هستند

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بیش از ۲۸۰ صندوق قرض‌الحسنه محله محور در استان راه‌اندازی شده که به صورت کاملا مردمی اداره می شود و تا به امروز چندین میلیارد تومان تسهیلات توسط این صندوق‌ها پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: تشکیل دهکده اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در منطقه طلاییه باراجین در دستور کار قرار گرفته است.

صادقپور یادآور شد: در حال حاضر در مرحله تکمیل زیرساخت هستیم و قرار است این دهکده به دنبال اشتغال مردم باشد و قصد درآمدزایی نداریم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول