اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

خرید بیش از 60 میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش از تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت

رئیس مرکز طرح کلان ملی و فناوری معاونت علمی با بیان اینکه نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت از سال گذشته تاکنون حدود ۲۵۰ میلیارد تومان فروش داشته است، گفت: آموزش و پرورش حدود ۷۰-۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی خریداری کرده است.

خرید بیش از 60 میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش از تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت

پیمان صالحی رئیس مرکز طرح کلان ملی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره استقبال دانشگاهیان و مدارس از تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت، گفت: نمایشگاه ایران ساخت یک نمایشگاه دائمی است که طی دو سال گذشته همزمان با نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری وزارت علوم برگزار شده است. 

وی افزود: سال گذشته بزرگترین نمایشگاه پژوهش و فناوری تاریخ ایران را همراه با وزارت علوم و برخی وزارتخانه‌های دیگر به صورت همزمان در نمایشگاه بین‌المللی برگزار کردیم. 

* تخفیف ۵۰ درصدی نمایشگاه ایران ساخت به دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی

 رئیس مرکز طرح کلان ملی و فناوری معاونت علمی در ادامه افزود: گستره خریداران نمایشگاه ایران ساخت را که می‌توانند از تخفیف نمایشگاه و یارانه معاونت علمی و فناوری استفاده کنند را گسترش داده‌ایم و سال گذشته برای نخستین‌بار وزارت آموزش و پرورش را اضافه کردیم تا بتوانند با تخفیف ۵۰ درصدی خرید داشته باشند. 

صالحی اضافه کرد: دانشگاه‌ها و سایر موسسات پژوهشی و علمی که از نمایشگاه ایران ساخت خرید می‌‌کنند براساس سطح‌بندی که صورت گرفته از تخفیف ۱۰ تا ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند. 

وی افزود: برای اینکه مدارس و آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای در وزارت آموزش و پرورش تجهیز شوند علی‌رغم سطح‌بندی صورت گرفته این مراکز مجاز به خرید تا سقف ۵۰ درصد هستند؛ همچنین تاکنون وزارت آموزش و پرورش از نمایشگاه ایران ساخت استقبال بسیار خوبی داشته است.

* فروش ۲۵۰ میلیارد تومانی نمایشگاه ایران ساخت

 رئیس مرکز طرح کلان ملی و فناوری معاونت علمی گفت: در حال حاضر نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت از سال گذشته تاکنون حدود ۲۵۰ میلیارد تومان فروش داشته که رکورد بسیار خوبی است؛ همچنین آموزش و پرورش نیز با احتساب ۵۰ درصد یارانه‌ای که از معاونت علمی دریافت کرده حدود ۷۰-۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی خریداری کرده است.

صالحی افزود: شاهد استقبال خوب دانشگاهیان از نمایشگاه تجهیزات ایران ساخت هستیم، در سال‌هایی که نمایشگاه برگزار می‌شد هیچگاه شاهد فروش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان نبودیم؛ لذا پیش‌بینی می‌کنیم فروش نمایشگاه تا آذرماه به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برسد. 

وی گفت: سال‌های قبل وزارت بهداشت و وزارت علوم می توانستند از نمایشگاه ایران ساخت تجهیزات خریداری کنند اما در حال حاضر دانشگاهیان، مراکز علمی پژوهشی، دانشگاه آزاد، مراکز پیام نور و سازمان‌های وابسته به بخش‌های پژوهشی جهاد کشاورزی نیز می‌توانند از این نمایشگاه خرید داشته باشند. 

 رئیس مرکز طرح کلان ملی و فناوری معاونت علمی در پایان گفت: سعی می‌کنیم با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا نمایشگاه بعدی ایران ساخت به صورت حضوری برگزار شود. البته امسال علی‌رغم تمام مسائل اقتصادی، فشارها و مشکلاتی که کرونا بوجود آورد همچنان شاهد رونق بسیار خوبی در نمایشگاه ایران ساخت بودیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول