اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان ۲۵ درصد نیاز لاستیک خودرو کشور را تامین می‌کند

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: لاستیک بارز کردستان اکنون ۲۵ درصد نیاز کشور در زمینه لاستیک خودرو را تامین می‌کند.

کردستان ۲۵ درصد نیاز لاستیک خودرو کشور را تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان الماسی پیش از ظهر امروز در جلسه مدیریت تولیدی و صنعتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار داشت: در کردستان ۸۷۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی با ظرفیت اسمی ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر وجود دارد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان خاطرنشان کرد: برای این تعداد واحد ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وی، کردستان به لحاظ تعداد واحدهای تولیدی رتبه ۲۳ و به لحاظ سرمایه‌گداری رتبه ۲۳ و اشتغال رتبه ۲۵ کشور دارد.

الماسی اضافه کرد: حفظ جریان تولید از اهم برنامه‌های وزارتخانه است و ما تلاش می‌کنیم ضمن حفظ وضعیت موجود در تولید، با بهره‌برداری طرح‌های نیمه‌تمام شاخص‌های بخش تولید را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: ۲۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال روستایی، صندوق توسعه ملی، رونق تولید و تبصره ۱۸ به استان اختصاص یافته است، پارسال ۱۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات برای ۱۲۰ واحد تولیدی جذب شد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اذعان کرد: در راستای تامین مواد اولیه چه از طریق بورس و یا تخصیص ارز اقدامات خوبی انجام شده است و اکنون در تامین مواد اولیه در کردستان مشکلی نداریم.

وی عنوان کرد: ۷۶۳ پرونده با مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو برای تخصیص ارز ثبت سفارشات مواد اولیه ارسال شده است.

وی یاداوری کرد: با شیوع ویروس کرونا هم، در زمینه تولید مواد ضدعفونی با یک کار ترمی در استان اقدامات خوبی انجام شد، در حال حاضر تولید ماسک سه لایه روزانه در یک شیفت کاری ۱۸۰ هزار عدد تولید می‌شود ضمن اینکه الکل مورد نیاز کارخانه‌های تولید مواد ضدعفونی را هم تامین کرده‌ایم.

به گفته الماسی، از ابتدای تشکیل کارگروه تسهیل با تشکیل ۲۴۸ جلسه بیش از ۱۵۰۰ پرونده بررسی شده و ۲ هزار و ۳۰۰ مصوبه برای رفع مشکلات واحدها تصویب شده که حدود ۶۷ درصد مصوبات اجرایی شده و مابقی به دلیل کم‌کاری دستگاه اجرایی و یا مشکل متقاضی مانده است.

وی ادامه داد: موضوع جهش تولید در استان، تمرکز بر واحدهای بزرگ و پیشران از جمله لاستیک بارز که ۲۵ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند، طلای زرکوه و پتروشیمی و با بهره‌برداری از زنجیره فولاد و سایر طرح‌های بزرگ تحولی در تولید و اقتصاد استان ایجاد خواهد شد.

به گفته معاون صنعت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، واحدهای تولیدی استان در زمینه مالیات مشکلاتی دارند که برای واحدها فشار می‌آید و ما انتظار بازبینی و کاهش نرخ مالیاتی داریم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول