اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برطرف‌شدن نیاز آب‌شرب الاشت با چشم‌انداز 100 ساله

رئیس شورای شهر آلاشت با اشاره به برطرف‌شدن نیاز آب‌شرب الاشت با چشم‌انداز 100 ساله خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی همراه است که نیاز آب‌شرب آلاشت با چشم‌انداز صد ساله بر‌طرف می‌شود.

برطرف‌شدن نیاز آب‌شرب الاشت با چشم‌انداز 100 ساله

سهراب نعمتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه از تصویب طرح انتقال آب چشمه «اسپه‌‎او»انند به آلاشت خبر داد و اظهار کرد: طول تقریبی مسیر حدود ۲۵ کیلومتر و قطر لوله هم ۸ اینچ است همچنین چند ایستگاه فشار‌کن هم در مسیر اجرایی می‌شود و با تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی همراه است که نیاز آب‌شرب آلاشت با چشم‌انداز صد ساله بر‌طرف می‌شود.

رئیس شورای شهر آلاشت، افزود: با نوسازی تقریبی ۹۰ درصد از شبکه داخلی آب‌رسانی، مشکل هدر رفت آب و پیامد‌های ناشی از آن تا حدود زیادی حل شد.

وی از بهره‌مندی شهروندان آلاشت و روستا‌های منطقه از گاز‌طبیعی با همکاری نمایندگان مجلس دهم و استانداری، فرمانداری و اداره گاز استان خبر داد و خاطر نشان کرد: تصویب و اجرای بهسازی، مرمت، احداث دیواره‌های حفاظتی، بازسازی مناطق رانشی، بازگشایی آبراه‌ها، اجرای روکش آسفالت، خط‌کشی و ایمن‌سازی محور آزاد مهر به الاشت و نصب ۱۳۵ اصله تیر‌برق و چراغ مه‌شکن در طول ۵ کیلومتر از بخش مه‌گیر جاده نیز از فعالیت‌ها و پیگیری‌های شورای شهر آلاشت بود.

نعمتی از اخذ مجوز برای احداث راهدارخانه آلاشت خبر داد و با اشاره به پیگیری و انجام مطالعات کارشناسی برای الحاق روستای «گِلیان» به محدوده شهری آلاشت، اظهار کرد: با اجرایی‌شدن الحاق روستای «گِلیان» به محدوده شهری آلاشت و تدوین طرح جامع شهری شاهد کاهش مشکل ساخت‌وساز‌ها به دلیل محدودیت‌های میراث فرهنگی و کمبود زمین در محدوده شهری نخواهیم بود.

رئیس شورای شهر آلاشت از اتمام عملیات ساخت سالن ورزشی چندمنظوره شهر آلاشت و آماده تحویل به بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: مجوز لازم برای استقرار اورژانس در آلاشت اخذ شد و مکان‌یابی و اخذ مجوز‌های لازم برای احداث یادمان شهدای گمنام در تپه مشرف به پارک شهر انجام شد.

 

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول