اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رزمایش مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه

ترکیه و روسیه قصد دارند با هدف ممانعت از تکرار حملات علیه گشتی‌های خود، تمرین نظامی مشترکی در استان ادلب برگزار کنند.

رزمایش مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) از برگزاری رزمایش مشترک با ارتش ترکیه در استان ادلب سوریه واقع در شمال غرب این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، «یِوگنی بولیاکوف» نائب رئیس مرکز هماهنگی منطقه کاهش تنش در ادلب در این باره گفت که هدف از این تمرین نظامی، رسیدن به یک تاکتیک واحد در مواجهه با شرایط اضطراری به هنگام گشت‌زنی مشترک در بزرگراه ام-۴ است.

گشتی‌های مشترک ترکیه و روسیه در سوریه طی ماههای گذشته بارها هدف حمله قرار گرفته‌اند و تمرین نظامی مذکور دومین مانوری است که تا کنون انجام می‌شود. 

وزارت دفاع روسیه در چهارم شهریور حمله تروریستی به خودروهای گشتی ترکیه و روسیه در شمال سوریه و مجروحیت دو نظامی خود را تأیید کرد. در ۲۴ تیر ماه نیز سه سرباز روس بر اثر انفجار مین در مسیر خودروی گشتی، زخمی شدند.

گروهک تروریستی «کتائب خطاب الشیشانی» تا کنون مسئولیت سه مورد از این نوع حملات را  بر عهده گرفته است. البته به جز این مورد، فعالیت دیگری از این گروهک تروریستی تا کنون گزارش نشده است.

یک گروهک دیگر به نام «انصار ابی بکر» که به تازگی اعلام موجودیت کرده اخیرا یکی از حملات به مرکز ایست و بازرسی ترکیه در منطقه «سله الزهور» در بزرگراه ام-۴ را برعهده گرفته است.

ترکیه و روسیه طبق توافق پنجم مارس گذشته، اقدام به گشت‌زنی مشترک در مسیر بزرگراه «ام-۴» که از شمال شرق سوریه تا شمال غرب این کشور امتداد دارد می‌کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول