اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

لزوم پرهیز از تجویز داروی خارجی/ وزارت بهداشت قیمت داروها را شفاف اعلام کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قیمت‌گذاری دارو باید به صورت شفاف اعلام شود و در دسترس عموم مردم قرار گیرد و در این زمینه باید دستگاه‌های نظارتی وارد شوند.

لزوم پرهیز از تجویز داروی خارجی/ وزارت بهداشت قیمت داروها را شفاف اعلام کند

ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه دولت باید قیمت کالاهای اساسی به خصوص دارو را کنترل کند، اظهار داشت: متاسفانه دولت در کنترل قیمت دارو ضعیف عمل کرده است که باید قیمت گذاری دارو بر اساس توان مردم صورت بگیرد.

وی افزود: قیمت‌گذاری دارو باید به صورت شفاف اعلام و در دسترس عموم مردم قرار گیرد و در این زمینه باید دستگاه های نظارتی وارد شوند و قیمت برخی داروها که متاسفانه شاهد هستیم که درمقایسه با برخی کشور ها 4 برابر بالاتر قیمت گذاری شده‌اند، را کنترل کنند.

فاضلی گفت: داروی پلاویکس که مورد مصرف بیماران قلبی است متاسفانه با قیمت 160 هزار تومان به فروش می‌رسد که در مقایسه با برخی از کشورها از جمله هند 4 برابر بالاتر به فروش می‌رسد که در این زمینه باید دستگاه های نظارتی وارد شوند و قیمت این دارو را بررسی و قیمت مناسبی را تعیین کنند که ما در کمیسیون بهداشت قیمت این دارو را بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پلاویکس مشابه تولید داخل نیز دارد طبق قانون پزشکان نباید این دارو را تجویز کنند و اگر در مورد کیفیت داروی ایرانی شک و شبهه‌ای وجود دارد مسؤولین وزارت بهداشت باید پاسخگو باشند.

نماینده سراوان، سیب، سوران و مهرستان از شهرستان های سیستان و بلوچستان در مجلس در پایان گفت: در مجلس باید به صورت اساسی مشکلات مردم را در همه زمینه ها بررسی و در راستای رفع مشکلات گام برداریم که در کمیسیون بهداشت این مهم اولویت اعضای کمیسیون بهداشت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول