اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

افزایش 10 برابری قیمت کود شیمیایی در آستانه فصل کشت/ جهاد کشاورزی: مصوبه هیأت دولت است!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه درباره افزایش 10 برابری قیمت کود گفت: باتوجه به اینکه برخی کودهای شیمایی و نهاده‌های کشاورزی وارداتی هستند و با ارز نیمایی وارد بازار می‌شوند به این صورت شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

افزایش 10 برابری قیمت کود شیمیایی در آستانه فصل کشت/ جهاد کشاورزی: مصوبه هیأت دولت است!

نوربخش حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص افزایش قیمت کودهای کشاورزی و گله‌مندی کشاورزان استان، اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیأت دولت در فصل زراعی جدید متاسفانه شاهد افزایش قیمت کودهای شیمایی خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر کود اوره و نیترات چندان اختلاف قیمتی نداشتند و با قیمت ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد توزیع بیشتر در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: عمدتا کشاورزان از نبود کود فسفات گله‌مندند که متاسفانه فعلا توزیع نشده است و منتظر اعلام قیمت بودیم.

وی با اشاره به قیمت انواع کودهای شیمایی که در چند روز آینده به بازار عرضه می‌شوند، گفت: قیمت هرگونی ۵۰ کیلوگرمی کود سوپرفسفات که در ابتدای سال گذشته ۶۵ هزار تومان بود اکنون به ۴۱۳ هزار تومان افزایش یافته و همچنین هر کیسه کود کلریدپتاسیم ۵۰ کیلوگرمی از ۴۵ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

حاتمی افزود: قیمت هر گونی 50 کیلوگرمی کود سولفات پتاسیم از ۹۰ هزار تومان به ۵۴۴ هزارتومان و هر ۵۰ کیلوگرم کود سولفات پتاسیم از ۶۵ هزار تومان به ۴۳۳ هزار تومان و ۵۰۰ هزار تومان در سال زراعی پیش رو افزایش یافته است. در میان این کودها تنها قیمت کود دی‌آمونیم فسفات چهار برابر شده است و هر گونی ۵۰ کیلوگرمی آن از ۱۰۵ هزار تومان به ۴۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به دلیل افزایش قیمت کودهای کشاورزی عنوان کرد: باتوجه به اینکه کودها وارداتی هستند و با ارز نیمایی وارد بازار شده‌اند به این صورت قیمت‌ها افزایش یافته است و این مصوب هیأت دولت است و ارتباطی با جهاد کشاورزی ندارد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول