اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز سال تحصیلی در مدارس زنجان

با نواخته شدن نمادین زنگ مهر سال تحصیلی در مدارس استان زنجان آغاز شد.

آغاز سال تحصیلی در مدارس زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی در مدارس استان زنجان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی تلاش خواهیم کرد تا اجازه ندهیم کوچکترین مشکلی برای دانش‌آموزان پیش بیاید، اظهار کرد: همه تلاش این است که کمترین آسیب به دانش‌آموزان از محل شیوع ویروس کرونا وارد شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در بستر مدارس فراهم شده است، عنوان کرد: بدون رعایت پروتکل‌ها مدارس نباید فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه مدارس با رعایت سخت‌گیرانه پروتکل‌ها فعالیت خواهند داشت، ادامه داد: دانش‌آموزان باید در صحت و سلامت سال تحصیلی خود را سپری کنند.

حقیقی با اشاره به اینکه برای ارائه آموزش‌ به دانش‌آموزان بسته‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در این زمینه بهره‌گیری از بستر شاد نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بسته‌های آموزشی باید برای دانش‌آموزان مناطق محروم ارائه شود، تصریح کرد: باید عدالت آموزشی در مدارس ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس نباید اقدامی انجام دهد که به دانش‌آموزان آسیبی وارد شود، بیان کرد: در این زمینه نظارت به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس در استان براساس اعلام ستاد ملی کرونا و استان زنجان انجام می‌شود، اظهار کرد: این تدریس به صورت حضوری و نیمه حضوری انجام می‌شود.

ابراهیم رفیعی با اشاره به اینکه عوامل اجرایی هر مدرسه از جمله مدیران، معاونان، آموزگاران الزامی است، ادامه داد: حضور دبیران، هنرآموزان و آموزگاران براساس برنامه درسی هفتگی اعلام شده توسط مدیر مدرسه و رعایت حال افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا مشکوک به تایید کمیسیون پزشکی استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ضدعفونی کلاس‌ها و راهرو‌ها و همچنین در دسترس قرار‌دادن مایع دستشویی، ماسک و مواد ضدعفونی به تعداد و مقدار کافی و تعمیر و راه‌اندازی دست‌شویی‌ها و روشویی‌ها و ایجاد بستر لازم برای رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شود، تصریح کرد: روز پنجشنبه و جمعه همه موارد چک لیست اعلام شده برای بازگشایی مدارس را به طور دقیق رصد و بررسی و از انجام همه موارد اطمینان کامل حاصل می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه عوامل اجرایی و همچنین دانش‌آموزان موظف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند، عنوان کرد: عوامل اجرایی مدرسه و معلمان با گروه‌بندی‌های انجام شده از نزدیک شدن دانش‌آموزان به یکدیگر، دست دادن و روبوسی کردن و استفاده از وسایل دیگران به صورت جدی مراقبت کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان حتما همه‌ وسایل مورد نیاز خود را از جمله نوشت‌افزار شخصی، قمقمه آب، الکل یا ژل ضد عفونی و ماسک را با خود به همراه داشته باشند، افزود: آموزش مجازی همانند سال تحصیلی گذشته در دستور کار قرار دارد.

رفیعی با اشاره به اینکه اولیای دانش‌آموزان با نظارت دقیق و هوشمندانه مراقب تربیت و آموزش فرزندان در کلاس های برخط (آنلاین) باشند، ادامه اداد: همچنین برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم در مورد استفاده از شبکه‌های آموزش تلویزیونی با اعلام زمان‌های آموزش صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه گروه‌بندی دانش‌آموزان، شیفت‌بندی روزهای هفته در مدارس و نحوه‌ و زمان حضور دانش‌آموزان برای آموزش حضوری در مدرسه و آموزش مجازی و تلویزیون به صورت دقیق به اطلاع دانش‌آموزان و اولیا رسانده شود، ادامه داد: ملاک اصلی و اساسی و نحوه فعالیت مدارس بر اساس دستورالعمل بازگشایی مدارس و اعلام وضعیت شهرستان‌ها توسط ستاد ملی کرونا و ستاد استانی باشد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سامانه شبکه آموزش دانش‌آموزان (شاد) به عنوان رسمی‌‌ترین شبکه و بستر آموزش است، بیان کرد: استفاده از سایر سامانه‌ها و نرم‌افزارهای معتبر و مجاز آموزشی در صورت نیاز می‌تواند به عنوان مکمل استفاده شود.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول