اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

زنگ بازگشایی مدارس به صدا درآمد

زنگ بازگشایی مدارس با حضور دانش‌آموزان، والدین و مسوولان در دبستان دکتر فانی سنندج به صدا درآمد.

زنگ بازگشایی مدارس به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی صبح امروز در این آیین بازگشایی مدارس و آغاز سالتحصیلی جدید که با حضور مسوولان، والدین، دانش‌آموزان و معلمان در دبستان دکتر فانی سنندج به صورت نمادین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند استعدادهای زیادی در وجود انسان نهاده و اگر بستری برای پرورش استعدادها ایجاد شود به ترقی انسان می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه مدرسه بدنبال ایجاد بستری برای پرورش استعداد دانش‌آموزان است، افزود: حضور در مدسه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و نباید بیماری منحوس کرونا که چندماهی است ایران و سایر کشورها را درگیر کرده، ایجاد محدودیت کند و با یافتن مسیر و راهکار اساسی به کار و تلاش و رشد خود همچنان ادامه دهیم.

وی اضافه کرد:  انسان در برابر هر محدودیتی در طول تاریخ راهکاری یافته و برای کرونا نیز رعایت مسائل بهداشتی و رعایت فاصله می‌توان بر این مشکل غلبه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: گرچه کردستان نسبت به سایر استانها در وضعیت مناسبی قرار دارد اما با وضعیت سفید موجود نیز باید مراعات کرد و با رعایت مسائل بهداشتی مانع گسترش این ویروس شویم.

کلاس‌های درس با گروه‌بندی دانش‌آموزان تشکیل می‌شود

 

قربانی با اشاره به اینکه گرچه قرار بوده با سفید بودن وضعیت مدارس مدارس بصورت عادی بازگشایی شوند اما مدارس با وضعیت زرد دایر شده است، افزود: جمعیت مدارس در قالب دو گروه تقسیم‌بندی و بازگشایی می‌شوند.

وی اضافه کرد: والدین نگران حضور فرزندان خود در مدارس نباشند و تنها با توجیه آنها  رعایت مسائل بهداشتی را به فرزندان خود بیاموزند و کادر مدرسه نیز مراقب سلامت دانش‌آموزان خواهند بود.

وی بیان کرد: هرکسی خود مسئول سلامت خود است و باید دانش‌آموزان نیز کمک کنند تا با رعایت فواصل اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کنند.

افزایش قابلیت‌های شاد برای آموزش دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه قابلیت‌های آموزشی شبکه شاد بیشتر شده و به ارتباط دوطرفه تعاملات دانش‌آموزان و معلمان منجر شده است، افزود: از دانش‌آموزان درخواست می‌شود اگر علامت مریضی حتی سرماخوردگی ساده داشتند به مدرسه نیایند و از فضای مجازی و شبکه شاد بهره ببرند.

قربانی با اشاره به اینکه سه شبکه تلویزیونی 22 ساعت در روز برنامه آموزشی خواهند داشت، بیان کرد: دانش‌آموزان در صورت امکان می‌توانند از این ظرفیت نیز بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: تمام دروس در تمامی پایه‌های تحصیلی  در شبکه شاد بارگذاری شده و دانش‌آموزان می‌توانند از آموزش‌های این فضا استفاده ببرند.

وی عنوان کرد: استاندار کردستان برای تهیه اقلام بهداشتی یک میلیارد تومان کمک کرده و آموزش و پرورش نیز مبلغی برای این امر در نظر گرفته است اما از والدین نیز درخواست می‌شود در صورت امکان برای تهیه ماسک دانش‌آموزان همراهی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال 310 هزار دانش‌آموز در یک‌هزار و 500 کلاس درس دولتی و غیردولتی استان مشغول تحصیل شوند.

در پایان این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس قرائت و زنگ بازگشایی مدارس طنین انداز شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول