اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پرداخت «یارانه مطبوعات» بر مبنای «تولید موثر» نیست/ ضعف نظارت عالمانه و صادقانه در حوزه رسانه

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص یارانه حمایتی مطبوعات و تناسب آن با پیشرفت هر استان گفت: اعتقاد دارم یارانه مطبوعات باید بر مبنای تولید موثر آنها باشد که اینگونه نیست.

پرداخت «یارانه مطبوعات» بر مبنای «تولید موثر» نیست/ ضعف نظارت عالمانه و صادقانه در حوزه رسانه

غلامرضا منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: پرداخت «یارانه مطبوعات» بر مبنای «تولید موثر» صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مطبوعات محلی خیلی با اقبال مواجه نمی‌شود، تصریح کرد: اگر تا به حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از مطبوعات با پرداخت یارانه سخت نگرفته برای این است که نمی‌خواهد چراغ مطبوعات خاموش شود.

به گفته منتظری؛ اگر پرداخت یارانه حمایتی مطبوعات صرفا بر مبنای مطالب تولیدی باشد خیلی از رسانه‌ها و نشریات از قاعده دریافت یارانه مطبوعات بی‌بهره خواهند بود.

*خبرنگاران به عنصر دانایی مجهز و همواره به‌روز باشند

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ تولیدمحوری را ملاک اصلی در حمایت از مطبوعات برشمرد و ابراز کرد: تولید بدون یکسری پیش‌زمینه‌ها محقق نمی‌شود نخستین پیش‌زمینه در تولید «دانایی» است خبرنگاران باید به عنصر دانایی مجهز و همواره به‌روز باشند و پیش‌زمینه دانایی خود را ارتقاء دهند.

وی با تاکید بر اینکه مجهولات ما باید از معلومات ما سبقت بگیرد، گفت: دانایی، توانایی و مهارت‌افزایی جزو سه پیش‌زمینه‎ای است که به خبرنگاران این امکان را می‌دهد که محصول تولیدی آنها از استانداردهای لازم برخوردار باشد و با اقبال جامعه نیز همراه شود.

*تیم ارزشیابی رسانه‌ای نسبت به فعالیت مطبوعات نظارت کند

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ توجه به نیازهای جامعه را جزو اصلی‌ترین تکالیف رسانه عنوان کرد و افزود: اگر خبرنگاران از عناصر پیش‌زمینه‌ای برای تولیدات خبری استفاده کنند اما تولید آنها پاسخگوی نیاز جامعه نباشد آن رسانه مورد اقبال عمومی قرار نخواهد گرفت.

منتظری بیان کرد: هر رسانه در حکم یک سفره است در این سفره قرار است به مردم خوراک بدهیم، اگر براساس نظرسنجی بتوانیم خوراک خبری به مردم بدهیم و زنجیره غذایی مردم را تکمیل کنیم آن وقت در انجام رسالت خبرنگاری و رسانه‌ای موفق خواهیم بود.

وی تولید موثر در رسانه‌ها را مولفه‌ای مهم برشمرد و گفت: ضعف در نظارت عالمانه و صادقانه در حوزه رسانه به چشم می‌خورد، باید تیم ارزشیابی رسانه‌ای نسبت به فعالیت مطبوعات نظارت داشته باشند در اینکه مثلا چرا یک نشریه موفق ظاهر نشده است.

*ضعف انگیزه فعالان رسانه برطرف شود/ بودجه بیت‌المال در سفره رسانه‌ها

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صرفا نظاره‌گر بودن خیانت به جامعه است، ابراز کرد: اگر اشکال به هیئت تحریریه و یا ضعف انگیزه فعالان رسانه برمی‌گردد باید تلاش شود این نواقص برطرف شود.

منتظری گفت: ملاک ارزیابی برای ارائه یارانه حمایتی رسانه باید خروجی کارکرد رسانه باشد، نمی‌توانیم بودجه بیت‌المال را همیشه برای همه رسانه‌ها بگسترانیم.

* جلسات شورای فرهنگ عمومی محدود به حضور رسانه خاص نشود

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور خبرنگاران براساس جدول زمانی در جلسات شورای فرهنگ عمومی باعث پویایی شورا می‌شود، گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی نباید محدود به حضور رسانه خاص شود.

منتظری تصریح کرد: برای حضور خبرنگاران در جلسات شورای فرهنگ عمومی محدوده‌ای وجود دارد که این مهم باید بررسی شود، بنده موافق حضور خبرنگاران براساس جدول زمانی که محدود به حضور یک رسانه و خبرنگار خاص نشود هستم، چراکه معتقدم حضور رسانه‌ها در جلسات شورا سبب پویایی هر چه بیشتر می‌شود.

به گفته وی انعکاس مصوبات و تصمیمات جلسات شورای فرهنگ عمومی سبب می‌شود منزلت این شورا در بین مردم ارتقاء پیدا کند و به نظر بنده منعی وجود ندارد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول