اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از لزوم توجه به نیازهای جامعه از سوی دانشگاه‌ها تا تاکید بر حل مشکلات آب و برق مناطق محروم مازندران

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به لزوم توجه به نیازهای جامعه از سوی دانشگاه‌ها افزود: انتظار داریم دانشگاه به سمتی حرکت کند که مشکلات مردم را با شیوه‌های دقیق علمی بررسی و حل کند و در این خصوص به مردم پاسخگو باشد.

از لزوم توجه به نیازهای جامعه از سوی دانشگاه‌ها تا تاکید بر حل  مشکلات آب و برق مناطق محروم  مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بعدازظهر امروز نشست مشترک مجمع نمایندگان و هیأت رئیسه دانشگاه مازندران و مدیران صنعت آب و برق مازندران برگزار شد.

کوروش نوذری رئیس دانشگاه مازندران ضمن تشریح جایگاه علمی دانشگاه مازندران سهم سرانه آموزش دولتی در استان را ۱۷ درصد ذکر و اظهار کرد:  تلاش برای ارتقا وضعیت این دانشگاه و توسعه تحصیلات تکمیلی راهبرد محوری دانشگاه مازندران است. 

در ادامه مهدی سعادتی رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به لزوم توجه به نیازهای جامعه از سوی دانشگاه‌ها افزود: انتظار داریم دانشگاه به سمتی حرکت کند که مشکلات مردم را با شیوه‌های دقیق علمی بررسی و حل کند و در این خصوص به مردم پاسخگو باشد.

نمایندگان دیگر استان نیز ضمن تاکید بر ارائه برنامه بلند مدت برای ارتقا و گسترش  کیفی آموزش عالی در مازندران، خواستار نقش‌آفرینی بیشتر دانشگاه مازندران در عرصه تحولات استان شدند‌.

نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نقش دانشگاه در رشد، توسعه و تعالی جامعه بر حمایت از توسعه آموزش عالی در استان و تقویت دانشگاه مازندران به‌عنوان دانشگاه مادر تاکید کردند.

این نمایندگان با اشاره به لزوم تمرکز دانشگاه برای یافتن راهکارهای علمی برای مشکلات اساسی همچون؛ اشتغال، صنعت، آب ، محیط زیست، تجارت،کشاورزی و گردشگری، حاکم شدن نگاه حل مسئله‌ای در دانشگاه‌های مازندران را ضرورت مهم دانستند.

*تاکید نمایندگان مازندران بر حل مشکلات آب و برق مناطق محروم استان

در ادامه این جلسه راهکارهای برون‌رفت از مشکلات صنعت آب و برق مازندران در جلسه مشترک مجمع نمایندگان با شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان بررسی شد.

در این جلسه که در محل آب منطقه‌ای مازندران برگزار شد ابتدا هریک از مدیران صنعت آب و برق ضمن ارائه برنامه‌های خود  به تشریح چالش‌های پیش رو و راهکارهای برون رفت از مشکلات پرداخته و استفاده از ظرفیت مجمع را فرصت اساسی برای رفع چالش‌های توسعه دستگاه‌های متبوع دانستند.

 مدیران استانی وزارت نیرو در مازندران مطالبه‌گری نمایندگان در سطح ملی را رافع بسیاری از مشکلات سازمان‌های خدمات‌رسان همچون آب و برق عنوان کردند.

مدیران صنعت آب و برق استان افزودند: سخت‌ترین دوره مدیریت در صنعت آب و برق دوره پیک مصرف است، استان مازندران با توجه به شرایط خاص جغرافیایی به‌خصوص جاذبه‌های گردشگری در این بخش مشکلات اساسی دارد.

این مدیران عنوان کردند: پیک مصرف فقط به دوره گرما در بخش آب و برق اختصاص ندارد بلکه در هر تعطیلات ما شاهد میلیون‌ها نفر مسافر و گردشگر در این استان هستیم  پیوستگی خدمات آب و برق در استان، با وجود ناکافی بودن بخش آب و کشاورزی نشانه  تلاش موثر و موفقیت این دستگاه‌های خدمات‌رسان در استان است.
 
در ادامه هر یک از نمایندگان ضمن بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود در مورد مباحث مطرح شده تلاش برای جبران عقب‌ماندگی تاریخی و توسعه زیرساخت بخش آب متناسب با جمعیت ثابت و گردش‌گر را از اولویت‌های مجلس یازدهم برشمردند.

اعضای مجمع نمایندگان همچنین با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مناطق محروم و غیربرخوردار از نعمت آب و برق، خواستار برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای رفع مشکلات مناطق محروم شدند.

 گفتنی است؛ در این جلسه در خصوص افزایش اعتبار ردیف طرح‌ها در زمان تدوین لایحه،تقویت اعتبارات آبرسانی روستایی از محل صندوق توسعه ملی، پایدار کردن و ایجاد ردیف استفاده از صندوق توسعه ملی برای رفع یک سری از مشکلات صحبت شد.

تبادل‌نظر پیرو بحث‌های؛ تنش‌های آبی شهرها، استفاده از ظرفیت قانون بودجه از جمله اعتبارات فایناس، بانک‌های توسعه‌ای، تهاتر نفت و مدیریت بحران، بهره‌گیری از عوارض برق برای توسعه خدمات‌رسانی روستایی به‌ویژه مناطق دور دست، استفاده از بخشی از درآمد صادرات برق برای جبران کمبود نقدینگی در این حوزه، حل مشکلات برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی، اخذ مجوز ماده ۲۳ برای برخی از سدها و تاسیسات فاضلاب در استان و حل مشکلات زیان انباشته برخی از شرکت‌ها انجام شد.

به گزارش فارس؛ پس از بحث و تبادل نظر  مقرر شد پیگیری‌های مشترکی از سوی نمایندگان استان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط صورت بگیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول