اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۱۸۰۰ مورد از موقوفات همدان سند تک برگی دارند/ هزینه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در مهار کرونا

مدیرکل امور اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: یک‌هزار و ۸۰۰ مورد از موقوفات همدان دارای سند تک برگی جدید هستند‌.

۱۸۰۰ مورد از موقوفات همدان سند تک برگی دارند/ هزینه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در مهار کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح اخذ سند مالکیت برای موقوفات و اماکن مذهبی همدان اظهار کرد: یک‌هزار و ۸۰۰ مورد از موقوفات همدان دارای سند تک برگی جدید هستند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ مورد از موقوفات دارای سند دفترچه‌ای هستند و مواردی که فاقد سند مالکیت‌اند در مرحله سنددار شدن قرار دارند مجموع موقوفات استان را ۳ هزار و  ۴۰۰ مورد دانست و گفت: استان همدان دارای ۲ هزار اماکن مذهبی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه به دنبال احیای سنت حسنه وقف هستیم بیان کرد: مجموعه موقوفات استان وضعیت نسبتا خوبی دارد و همدان جزء استان‌های میانی است.

وی با اشاره به اقدامات مجموعه اوقاف و امور خیریه همدان با شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: از محل موقوفات مرتبط اقدام به تهیه و توزیع ۶۱ هزار بسته‌ بهداشتی و حمایتی کردیم.

زین‌العابدینی به توزیع ۲۱ هزار و ۵۰۰ جفت دستکش برای پرسنل بیمارستان‌ها و ۸۰۰ دست لباس برای کادر درمان اشاره کرد و گفت: ۱۵ هزار بسته حمایتی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان و ۳ هزار و ۷۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده توزیع کردیم.

وی از هزینه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در مهار ویروس کرونا خبر داد و افزود: در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا ارائه خدمات به متوفیان نیز بر عهده مجموعه اوقاف همدان بود و ‌پرسنل باغ بهشت زحمات زیادی در این زمینه کشیده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اجرای طرح «شمیم حسینی» در ایام ماه محرم گفت: سال‌های گذشته اعزام مبلغ، پخت غذا، مجالس روضه‌خوانی و اجرای تعزیه از برنامه‌های این طرح بود و  امسال با توجه به شرایط حاکم بر جامعه قرار شد طبخ غذای گرم نباشد اما چون برخی نذورات با نیت طبخ غذا بود یک هزار ۵۰۰ پرس غذای گرم به ارزش ۳۰ میلیون تومان طبخ و ‌توزیع شد.

وی از دیگر برنامه‌های این طرح را تهیه و توزیع ۲ هزار بسته مواد غذایی به ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان دانست و افزود: ۴۱ هزار و ‌۵۰۰ بسته اقلام بهداشتی به ارزش ۵۹ میلیون تومان و در مجموع ۸۸۰ میلیون تومان در این طرح هزینه شد.

زین‌العابدینی با اشاره به اینکه محرم امسال ۲۵ مبلغ عمومی و ۱۵ مبلغ اعزامی به تبیین درس‌های عاشورا مشغولند گفت: مقرر شده مبلغین به علت اهمیت مضرات مواد مخدر خانواده‌ها را نسبت به این معضل حساس‌ کنند.

وی با بیان اینکه نیازهای روز جامعه در رابطه با وقف را احصاء کرده‌ایم و دفاتر مشاوره وقف در ادارات فعال است هستند خاطرنشان کرد: خیرین نیک‌اندیش می‌توانند هر کسی را که صلاح می‌دانند متولی وقف خود قرار دهند چون ما تنها به دنبال احیاء این سنت حسنه هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از ثبت ۶ وقف جدید طی امسال خبر داد و افزود: یکی از این موقوفات یک باب منزل مسکونی در ملایر بود که دو میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری‌ بیان کرد: امسال سه پروژه مسکونی در شهرستان همدان در دست اقدام است که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم.

زین‌العابدینی تصریح کرد: دو پروژه تجاری نیز در شهرستان ملایر  شامل بازار مبل منبت و فروشگاه مرکزی با ۴۵ میلیارد تومان ارزش از محل عواید موقوفات تأمین می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول