اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

واکنش نمایندگان مجلس دانش آموزی به بازگشایی مدارس

جمعی از نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس‌های درس، دست به قلم شدند و طی نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مخالفت جدی خود را با این تصمیم اعلام کردند.

واکنش نمایندگان مجلس دانش آموزی به بازگشایی مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تصمیم بر بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس آن هم در شرایطی که مقامات وزارت بهداشت نسبت به موج سوم کرونا در پاییز ابراز نگرانی می‌کنند، واکنش‌هایی را برانگیخت.

نماینده مجلس دانش آموزی از حوزه خراسان رضوی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: ما نمایندگان مجلس دانش آموزی با توجه به شرایط بحرانی، نامه‌ای به وزیر محترم بهداشت نوشتیم و در آن یادآوری کردیم افزایش سفرهای غیرضروری در هفته‌های گذشته و کمرنگ شدن پروتکل‌های بهداشتی در جامعه، کشور را آستانه موج سوم شیوع ویروس کرونا قرار داده است.

محمدپویا درودی‌نژاد افزود: هرگونه تصمیمی که بخواهد ۱۴ میلیون دانش آموز را در این شرایط از خانه‌ها به خیابان‌ها و مدارس روانه کند، به فاجعه‌ای انسانی بدل خواهد شد.

وی اظهار کرد: این بی‌نظمی و بی‌تدبیری در زمینه اعلام تصمیمی واحد از سوی دولت و مسئولین امر غیرقابل تحمل است، بنابراین نمایندگان مجلس دانش آموزی صراحتاً مخالف حضور فیزیکی دانش آموزان هستند، چراکه اولویت، حفظ جان فرزندان سرزمین‌مان است.

در نامه نمایندگان مجلس دانش آموزی آمده است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر نمکی

وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی

با سلام و تحیت؛

در ابتدا از مجاهدت‌های بی‌نظیر شخص جنابعالی، مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا و
کادر درمان همیشه در صحنه، تقدیر و تشکر را به عمل می‌آوریم.

همانگونه که مستحضر هستید، تعطیلی‌های هفته گذشته باعث شد با حجمی از مسافرت‌های غیرضرور مواجه شویم و در برگزاری مراسمات عزاداری نیز با وجود تاکید فراوان مقام معظم رهبری و
مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا بعضا شاهد ناهماهنگی وعدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی بودیم. موارد فوق سبب شده کشور در آستانه موج سوم شیوع ویروس کرونا قرار گیرد.

نمایندگان مجلس دانش آموزی کشور با استناد به شرایط فوق و پیشنهاد موکد سازمان جهانی بهداشت، خواهان آغاز سال تحصیلی ۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت کاملاً غیرحضوری هستند، چرا که هیچ ارزشی والتر از سلامت فرزندان کشورمان نیست.

علاوه بر اینها شما به خوبی می‌دانید اجرای پروتکل‌های سختگیرانه در فضای مدارس که میزبان دانش آموزان ۷ تا ۱۸ سال است امکان‌ناپذیر و عملاً اجرایی نخواهد بود.

هرگونه اجباری در حضور دانش آموزان به تراکم بیشتر جمعیت در فضای جامعه می‌انجامد و نهایتاً منجر به تشدید موارد ابتلا به ویروس کرونا، شرایط بحرانی و فرسایش کادر درمان می‌شود.

جمعی از نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول