اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

کرونا بار آموزش الکترونیکی دانشگاه شهید بهشتی را 20 برابر افزایش داد

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه 10 درس نظری این دانشگاه به دلیل شیوع کرونا حذف شده است ، گفت: دانشگاه شهید بهشتی بیش از 4 هزار درس دارد که کرونا بارآموزش الکترونیکی دانشگاه را 20 برابر افزایش داد.

کرونا بار آموزش الکترونیکی دانشگاه شهید بهشتی را 20 برابر افزایش داد

 علی‌اکبر افضلیان معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۸۰۰ درس عملی است، گفت: دانشگاه شهید بهشتی در فرصت تابستان نسخه جدید نرم افزارهای خود را برای آموزش برخط نیمسال تحصیلی جدید نصب کرده است و همچنین در حوزه سخت افزار نیز توسعه یافته، به طوری که با آمادگی کامل نیمسال تحصیلی مهرماه را آغاز می‌کنیم.

* دانشگاه‌ها  آمادگی برگزاری آموزش مجازی را نداشتند

وی افزود: وضعیتی که در نیمسال دوم سال ۹۸ ناشی از شیوع ویروس کرونا بوجود آمد برای دانشگاه ها غافلگیرانه بود و هیچکدام  از آنها آمادگی برگزاری آموزش مجازی را نداشتند.در همین راستا در دانشگاه به سرعت سعی شد تداوم کلاس‌های نظری حفظ شود به طوری که اساتید دروس را از طریق فضای مجازی با استفاده از سامانه‌هایی که از قبل در دانشگاه فعال بود ادامه دهند.

* کمک سامانه‌های الکترونیکی دانشگاه در آموزش برخط 

افضلیان تصریح کرد: دانشگاه شهید بهشتی دارای ۲ سامانه به نام های یادگیری الکترونیکی که به صورت برخط و بیش از ۱۵ سال می شود که فعال است و دیگری سامانه درس افزا است که برخط نبوده و ۷ سال از فعالیتش می گذرد که برای شرایط عادی طراحی شده بودند اما در شیوع ویروس کرونا کمک بسزایی به دانشگاه شد.

* افزایش ۲۰ برابری بار آموزش الکترونیکی

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا بار آموزش الکترونیکی دانشگاه ۲۰ برابر افزایش یافت و ما به ارتقاء سامانه های دانشگاه پرداختیم.

*  دانشگاه شهید بهشتی بیش از ۴ هزار درس دارد

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ۱۰ درس نظری این دانشگاه به دلیل شیوع کرونا حذف شده است، گفت: دانشگاه شهید بهشتی بیش از ۴ هزار درس دارد که کرونا بارآموزش الکترونیکی دانشگاه را ۲۰ برابر افزایش داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول