اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تعلل مسؤولان در سامان دادن به قبور شهدای گمنام سورشجان/ اینجا شهدا گمنام‌ترند

این گزارش روایتی از قبور مطهر شهدای گمنام شهر سورشجان است که غریبانه و بدون امکانات حداقلی قریب به 6 سال است به حال خود رها شده و سامان دادن به آن معطل دودوتا چهارتای مسؤولان است.

تعلل مسؤولان در سامان دادن به قبور شهدای گمنام سورشجان/ اینجا شهدا گمنام‌ترند

محمد حیدری، خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری|پس از پیگیری‌ برای اصلاح وضعیت تپه نورالشهدای شهرکرد و به ثمر رسیدن تلاش‌های جوانان آتش‌ به اختیار، مطالباتی از سوی مردم سورشجان در خصوص بی‌توجهی چندساله‌ مسؤولان به قبور مطهر شهدای گمنام دفن شده در این شهر از خبرگزاری فارس صورت گرفت.

با توجه به اهمیت موضوع و انجام رسالتمان در خبرگزاری فارس مبنی بر  پیگیری مطالبات و انتقادات مردمی تا حصول نتیجه، راهی زیارت قبور این دو شهید گمنام در این شهر شدیم.

در بین راه با تابلویی فرسوده و زنگ‌زده روبه‌رو شدیم که مسیر جاده‌ای ناهموار و صعب‌العبور را به ما نشان می‌داد شدیم، بعد از طی مسافتی و گذشت زمانی در حدود 10 دقیقه یک سراشیبی تند سر راهمان ظاهر شد که با بکس‌بادهای مکرر از آن عبور کردیم تا مزار مطهر این دو شهید گمنام نمایان شد.

 

ناخودآگاه دلمان لرزید، شهدای گمنامی که سنگ‌های دور مزار مطهرشان شکسته و غریبانه در این محل بی‌رفت و آمد آرمیده‌اند، هیچ نور و روشنایی برای شب‌ها و هیچ سایه‌بانی برای روزها در این محل تعبیه نشده بود، به همراهم گفتم گویا به بقیع سورشجان آمده‌ایم.

 شهدای گمنامی که سنگ‌های دور مزار مطهرشان شکسته و غریبانه در این محل بی‌رفت و آمد آرمیده‌ند، هیچ نور و روشنایی برای شب‌ها و هیچ سایه‌بانی برای روزها در این محل تعبیه نشده بود، به همراهم گفتم گویا به بقیع سورشجان آمده‌ایم.

شهدایی که به فرمان ولی‌امرشان برای دفاع از خاک و ناموس وطن از جان و مال و خانواده خود گذشتند و به گفته علما مقام شفاعت امت را دارند روا نیست اینطور مورد بی‌مهری مسؤولانی که کرسی ریاست و مسؤولیتشان به واسطه خون همین شهدا استوار است قرار گیرند.
مگر مقام معظم رهبری نفرمودند: تکریم شهیدان و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنان، واجب بزرگ امروز و همیشه ماست؟ 

 

حداقل انتظاری که از مسؤولان استانی ‌می‌رود و نتیجه حداقلی که از جلسات طولانی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطالبه داریم ایجاد بستر مناسب برای زیارت قبور شهدا علی‌الخصوص شهدای گمنامی است که معلوم نیست چه تعداد خانواده بعد از گذشت سال‌های طولانی منتظر بازگشت آن‌ها هستند.

در همین راستا نوک پیکان مطالبه‌گری خود را در خصوص اصلاح جاده نابسامان، ایجاد سایه‌بان و قرار دادن حداقل امکانات رفاهی برای زائران این شهدا به سمت فرماندار شهرستان شهرکرد نشانه گرفتیم و در جلسه‌ای با حضور اصحاب رسانه این مطالبه را مطرح کردیم.

وقتی شهید دفن کردیم موظف به ایجاد فضایی شایسته برای حضور زائران آنها هستیم

عبدالعلی ارژنگ در این باره گفت: من بازدیدی از این مکان داشته‌ام و انتقادات شما را کاملا می‌پذیرم و بر این باورم که وقتی درخواست دفن شهید را در محلی داشتیم باید بتوانیم مکانی شایسته و زیبنده مقامشان و همچنین محلی برای تردد راحت زائران مهیا کنیم.

فرماندار شهرستان شهرکرد ادامه داد: تا به امروز جلسات متعددی در سطح شهرستان برای بهبود وضعیت این مکان برگزار شده است و سال گذشته در کمیته برنامه‌ریزی این موضوع را مطرح کردیم اما به دلیل اینکه در آن زمان پروژه جدید محسوب می‌شد مجبور به صبر یک‌ساله شدیم.

وی تصریح کرد: در جلسه امسال کمیته برنامه‌ریزی اعتبار لازم برای این موضوع  اختصاص پیدا کرد و بنیاد حفظ نشر و آثار دفاع مقدس موظف به اخذ مجوزات ماده 23 و ماده 27 شد تا فرایند اجرای این پروژه انجام شود، همچنین به شهرداری این شهر نیز دستوراتی برای ایجاد فضای سبز و حداقل‌ امکانات رفاهی ابلاغ کردیم.

ارژنگ تاکید کرد: آنچه وظیفه من در خصوص تامین اعتبار بوده انجام شده است.

به سراغ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رفتیم تا روند پیگیری این سازمان را جویا شویم و مطالبه مردم را به گوش این مسؤول برسانیم.

منوچهر ذوالفقاری در باره این موضوع اظهار داشت: این مسئله دغدغه چند ساله ما نیز هست و پیگیر انتخاب مجری طرح، اخذ مجوزات و انعقاد توافقنامه‌ها هستیم.

در ادامه قصد شنیدن حرف‌های مسؤولان سازمان راه و شهرسازی را داشتیم که در جلسه‌ای که در محل استانداری چهارمحال و بختیاری حاضر بودیم، موضوع احداث و اصلاح مسیرهای منتهی به گلزارهای شهدا مطرح شد.

احداث جاده‌ منتهی به تمامی گلزارهای شهدا بر عهده سازمان راه ‌و شهرسازی است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث، ترمیم و ایمن‌سازی جاده‌ منتهی به تمامی گلزارهای شهدا و یادمان‌های شهدای گمنام بر عهده سازمان راه ‌و شهرسازی است و آن‌ها باید پاسخگو باشند و ما در حال پیگیری‌ و مکاتبه با این سازمان برای احداث و اصلاح جاده‌ منتهی به گلزارهای شهدا هستیم.

غفلت و بی‌توجهی مسؤولان راه و شهرسازی در خصوص تامین بودجه احداث راه منتهی به مزار شهدا

نماینده سازمان راه و شهرسازی استان درباره این موضوع  اظهار داشت: اعتبار لازم برای احداث راه‌های منتهی به گلزارهای شهدا باید از سمت سازمان برنامه و بودجه به عنوان اعتبار مضاعف بر اعتبارات استانی به دست ما برسد که از سال 1396 اعتباری در این خصوص به دست ما نرسیده است.

این صحبت تعجب و انتقاد حاضرین در جلسه از جمله استاندار چهارمحال و بختیاری را برانگیخت که چرا در طی این 3سه سال این سازمان بدون پیگیری، مطالبه و طرح مشکل به مجموعه استانداری سکوت پیشه کرده و منفعلانه در انتظار بودجه نشسته است.

به تعبیر استاندار برای دریافت اعتبار باید یقه چاک داد و شبانه‌روز پیگیری کرد نه اینکه آسوده با یک مکاتبه در انتظار بودجه بنشینیم و در طی این سه سالی که مدیران ارشد کشوری از جمله مدیر سازمان برنامه و بودجه کشور به استان سفر کرده‌اند طرح مشکل نکنیم و صدایمان در نیاید.

پس از شنیدن حرف‌های این مسؤولان به این نتیجه رسیدم که متاسفانه اهمیت حضور شهدا و تکریم و احترام این عزیزان گلگون‌کفن در فکر و برنامه‌های مسؤولان ما تعریف نشده و هنوز نمی‌دانند ایجاد بستری برای افزایش انس و الفت مردم با شهدا چه تاثیرات مثبتی در جامعه ما که هر روز و هر ساعت به طرق مختلف از سوی دشمنان مورد هجمه‌های فرهنگی قرار می‌گیرد خواهد داشت.

ما دست بر نمی‌داریم و تا حصول نتیجه به پیگیری‌های خود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول