اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

ورود 21 هزار معلم جدید به مدارس کشور

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: 21 هزار نفر در مهر ماه از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شده و جذب مدارس کشور می‌شوند.

ورود 21 هزار معلم جدید به مدارس کشور

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در سی و چهارمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز گذشته و تأکید بر اینکه مبنای ورود نیرو از معبر دو دانشگاه فرهنگیان و رجایی است، اظهار کرد: عصر جهش در تنش و کوچ دانش آموزان به فضای مجازی را تجربه می‌کنیم؛ دنیای مجازی محدودیت را به انعطاف در آموزش تبدیل کرد و معلم‌ها به فضای مجازی آمدند؛ علی رغم چالش‌ها و محدودیت‌ها سرعت عکس العمل معلمان‌مان خوب بود.

وی با اشاره به اینکه کرونا تهدید مهمی برای نظم و اقتصاد بود، افزود: حتی با این تفاسیر آموزش در کشور مختل نشد اما آموزش مجازی نباید جایگزین آموزش حضوری شود بلکه در کنار هم تعریف می‌شوند.

خنیفر تصریح کرد: جهان در تصمیم‌گیری نسبت به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها دچار ابهام شد و هر کشوری رفتار متفاوتی داشت.

وی با اشاره به پنج دلیل مهم دنیا برای جلوگیری از تعطیلی مطلق مدارس و تمایل برای بازگشایی مدارس گفت: آسیب‌های روانی و جسمی و چاقی منجر شد به صورت جدی به بازگشایی مدارس فکر شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تلاش‌های کشورمان برای استمرار آموزش در دوران کرونا اظهار کرد: در کمتر از چندماه توانستیم فعالیت‌های آموزشی خود را در فضای مجازی به مرحله تثبیت در آوریم. ایران کشور بزرگی است و جزو ۱۸ کشور پرجمعیت دنیاست. ما خودمان را زود جمع کردیم و اوضاع را به دست گرفتیم. بالای ۱۰ و نیم میلیون در همان ابتدای راه اندازی شبکه شاد به این اپ پیوستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان در شرایط کرونا گفت: دانشگاه فرهنگیان از گذشته برنامه‌ای برای حضور آموزش در فضای مجازی نداشت و اکنون به این فضا ورود کردیم و با راه اندازی سامانه LMS منطقه‌ای آموزش مجازی را شروع کردیم.

خنیفر گفت: 21 هزار نفر در مهر ماه از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می‌شوند و جذب مدارس کشور می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به افتتاح موزه تربیت معلم در همدان گفت: کشوری که بیش از200 سال تربیت معلم دارد آثار ارزشمندی دارد و امروز همدان اولین موزه تربیت معلمش افتتاح می‌شود.

 وی از پایان اتمام پودمان اول و دوم مهارت آموزان ماده ۲۸ خبر داد و افزود: این مهارت آموزان پودمان سوم نیز دارند اما از ۱۵ شهریور تدریس را آغاز می‌کنند و پودمان سوم را ضمن کار می‌گذرانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول