اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

واکنش شیخ الأزهر به اهانت به قرآن کریم در سوئد

شیخ الأزهر مصر اهانت عده‌ای از افراد تندرو در سوئد به قرآن کریم را «جنایت تروریستی وحشیانه» خواند.

واکنش شیخ الأزهر به اهانت به قرآن کریم در سوئد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر به اقدام عده‌ای از افراد تندرو در شهر «مالمو» مبنی بر سوزندان نسخه‌هایی از قرآن کریم واکنش نشان داد.

الطیب در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «کسانی که جسارت کرده و مرتکب جنایت آتش زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم شدند بدانند که این جنایت‌ها، اقدامی تروریستی و وحشیانه است».

او افزود که این اقدام آن‌ها نه تنها یک اقدام نژادپرستانه محض و به دور از تمدن انسانی بلکه هیزم ریختن در آتش تروریسمی است که شرق و غرب از آن رنج می‌برند.

 

شیخ الازهر همچنین نوشت: «شکی نیست که این جنایت باعث ایجاد حس نفرت می‌شود و امنیت جوامع را تضعیف می‌کند و امید به گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها را از بین می‌برد».

شیخ الازهر خطاب به کسانی که مرتکب چنین اهانتی به قرآن کریم شده‌اند، گفت: آنها بدانند که آتش زدن قرآن کریم یعنی آتش زدن احساس نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان و تاریخ بشریت این جنایت‌ها را در صفحات ننگ و عار ثبت خواهد کرد».

اخیرا منابع خبری گزارش داده بودند که عده‌ای از راست‌گرایان افراطی در شهر مالموی سوئد در اقدامی اهانت‌آمیز به مقدسات مسلمانان نسخه‌هایی از قرآن کریم را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول