اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

لزوم تدوین آموزش‌های متناسب با کرونا

مشاور وزیر آموزش و پرورش بر لزوم تدوین آموزش‌های متناسب با کرونا تأکید کرد.

لزوم تدوین آموزش‌های متناسب با کرونا

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهدی نوید ادهم مشاور وزیر آموزش و پرورش در روز دوم از سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار می‌شود درباره اجرای سندتحول در زیست بوم جدید، بر لزوم تدوین آموزش‌های متناسب با کرونا تأکید کرد و اظهار کرد: در شرایط فعلی، فرصت جدی برای استفاده از فضای مجازی به وجود آمده است.

وی افزود: حضور دانش آموزان در مدارس از نظر روحی و جسمی برای دانش آموزان بسیار مؤثر است لذا آموزش‌های الکترونیکی نمی‌تواند جایگزین خوبی برای آموزش‌های حضوری باشد.

نوید ادهم تصریح کرد: این نگاه که ویروس کرونا زودگذر است نگرشی اشتباه و کاملاً خطا است زیرا آثار تغییرات ناشی از کرونا پایدار و ماندگار است.

 دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور ادامه داد: در شرایط کرونایی سبک زندگی جدیدی رقم خورده که اثراتش دراز مدت است بنابراین باید برنامه‌ای در این زمان ارائه ‌شود که ماندگار و درازمدت باشد.

مشاور وزیر در سند تحول بنیادین گفت: آموزش‌های مجازی به معنی تعلیم و تربیت نیست بلکه یکی از راهکارهای نظام تعلیم و تربیت است؛ تقلیل نظام آموزش‌وپرورش به انتقال مفاهیم و آموزش‌های الکترونیکی صرف امری خطا و اشتباه است.

 نوید ادهم خاطرنشان کرد: این تقلیل دادن نظام تعلیم و تربیت به آموزش‌های الکترونیکی، آسیب‌های دیگری دارد لذا سو استفاده دیگران و وردشان به این عرصه یکی از مخاطرات است.

 دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور افزود: با توجه به شرایط پیش‌آمده ناشی از شیوع کرونا، سند تحول باید مورد بازنگری قرار گیرد تا مدیران تکلیف خود را در شرایط جدید بدانند.

 مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در سند تحول گفت: مدرسه پل ارتباطی با نسل آینده است بنابراین نباید این پل خراب شود، بنابراین باید مراقب این موضوع باشیم؛ تربیت محور اصلی در سند تحول بنیادین است لذا تربیت در ساحت‌های ششگانه سند مطرح ‌شده است.

وی ادامه داد: مدیران باید سند تحول را حتماً مطالعه کنند و مفاهیم موجود در سند را خوب درک کنند تا بتوانند آن‌ها را محقق و اجرا کنند؛ در زمان حاضر باید مهارت‌های تغییر را بدانیم و روش‌هایی را برای تغییر به کار بگیریم البته در تغییر آموزش‌وپرورش ما تنها نیستیم بلکه سایرین نیز در این موضوع دخیل هستند.

دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور ادامه داد: مدیران باید به شایستگی‌های مدیریت تغییر، مجهز باشند لذا مدیریت دینی برای تغییرات مناسب است زیرا این نوع مدیریت همراه باشکیبایی است و این لازمه تغییر است. لذا اگر این خصلت وجود نداشته باشید مدیریت سخت است.

نوید ادهم گفت: مثبت اندیشی از مقدمات تغییر است مدیریت باید مشروعیت اجتماعی، علمی و... داشته باشد در سال جدید ۲۵بسته تحولی انتخاب و ارائه شد، بسته‌هایی که تحقق‌پذیر تحول‌پذیر و... هستند، بسته تحولی آجر به آجر، مدرسه خوانا، محوری و سمپاد، هر دانش‌آموز یک مهارت و ... از آن جمله است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول