اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تبریک «پوتین» و «جین بیک‌اف» به همتای ازبک در سالروز استقلال

رؤسای جمهور روسیه و قرقیزستان به مناسبت روز استقلال ملی ازبکستان به رئیس جمهور این کشور به طور جداگانه‌ پیام تبریک ارسال کردند.

تبریک «پوتین» و «جین بیک‌اف» به همتای ازبک در سالروز استقلال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، رؤسای جمهور روسیه و قرقیزستان به مناسبت روز استقلال ملی ازبکستان به رئیس جمهور این کشور به طور جداگانه‌ پیام تبریک ارسال کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه عید ملی و روز استقلال ازبکستان را به «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان تبریک گفت.

دربخشی از این پیام آمده است: روابط روسیه و ازبکستان با روحیه مشارکت و اتحاد استراتژیک، در حال توسعه است. من اطمینان دارم که با تلاش‌های مشترک ما و روابط دو جانبه و چند جانبه - به نفع ملت‌های دوست خواهد بود.

پوتین همچنین به موفقیت‌های ازبکستان در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه این جمهوری از اعتبار شایسته‌ای در عرصه جهانی برخوردار است و نقش به سزایی در موضوعات مهم در روابط بین‌المللی دارد.

همچنین« سورانبای جین بک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان به نمایندگی از طرف مردم کشورش روز استقلال جمهوری ازبکستان را به شوکت میرضیایف رئیس جمهور و ملت ازبکستان تبریک گفت.

رئیس جمهور قرقیزستان در پیام خود آورده است: "می‌خواهم خاطر نشان کنم که تحت رهبری شما، موقعیت ازبکستان در منطقه و در سراسر جهان به طور قابل توجهی تقویت شده است و اصلاحات گسترده‌ای که در داخل کشور انجام شده نتایج مثبتی را در برداشته است. 

من امیدوارم که با حمایت شما، روابط دوستی و حسن همجواری، مبتنی بر اصول همکاری مشترک و سودمند و همکاری‌های استراتژیک، آینده‌ای روشن و پویایی را برای هر دو ملت رقم خواهد زد. 
شایان ذکر است که «شی جین پینگ» رئیس جمهور جمهوری خلق چین نیز در پیامی جداگانه به میرضیایف روز استقلال ملی این کشور را تبریک گفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول