اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

جین بک‌اف: برگزاری انتخابات عادلانه شرط اصلی توسعه قرقیزستان است

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: انتخابات عادلانه شرط اصلی توسعه بیشتر کشورمان است و همه باید برای برگزاری بهتر انتخابات تلاش کنیم.

جین بک‌اف: برگزاری انتخابات عادلانه شرط اصلی توسعه قرقیزستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سورانبای جین بک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان در سخنان خود در جلسه شورای امنیت ملی قرقیزستان اظهار داشت: انتخابات عادلانه شرط اصلی توسعه بیشتر کشورمان است. همه ما باید برای برگزاری بهتر برگزار انتخابات تلاش کنیم.

وی ادامه داد: من به عنوان رئیس جمهور، قبلاً گفته‌ام که انتخابات آزاد خواهد بود. من این کار را انجام می‌دهم و ادامه خواهم داد. وظیفه اصلی من به عنوان رئیس جمهور حفظ حاکمیت، یکپارچگی، وحدت و نظم در کشور است. بنابراین، من از احزاب سیاسی، طرفداران و تیم‌های آنها می‌خواهم که از اقدامات غیرقانونی در جریان مبارزات انتخاباتی خودداری کنند. 

رئیس دولت به باز بودن جامعه مدنی اشاره کرد و افزود: جامعه باز می‌تواند به طور فعال موقعیت خود را کنترل کند و از اقدامات غیر قانونی جلوگیری کند. مردم حق انتخابات آزاد را دارند و حق دارند آزادانه رای دهند و من اطمینان دارم که مردم ما با مسئولیت زیادی از این فرصت تاریخی استفاده خواهند کرد. 

جین بک‌اف تأکید کرد که بر هم زدن آرامش جامعه مانع انتخاب آزادانه شهروندان  است و این امر نباید انجام شود. 

وی گفت: ما موظف هستیم بدون برهم زدن فضای زندگی مسالمت آمیز شهروندان و آرامش در کشور انتخابات را برگزار کنیم. من می‌خواهم یک بار دیگر یادآوری کنم که نیروهای انتظامی این اجازه را نخواهند داد تا مردم به دسته‌های مختلف تقسیم شوند و صلح و آرامش و حقوق شهروندی نقض شود. 

وی افزود: هر مبارزه‌ای که انجام می‌شود همیشه یک طرف بازنده وجود خواهد داشت، در این رابطه سیاستمداران و نامزدها باید جاه طلبی‌های خود را کنار بگذارند و در صورت از دست دادن موقعیت مردم را به انجام اعمال غیرقانونی تحریک نکنند.

نامزدها باید ظرفیت پذیرفتن باخت را داشته باشید. و نباید مغلوبان انتخابات، حامیان خود را به خیابان‌ها بکشانند. لازم نیست که شهروندان را درگیر بازی‌های کثیف سیاسی کنید. کشور ما هم از این قانون مستثنی نیست. 

جین بک‌اف بار دیگر خاطر نشان کرد احزاب سیاسی باید بیاموزند و یاد بگیرند که به آینده کشور فکر کنند و برای سرنوشت کودکان و جوانان این کشور نگران باشند و بتوانند آینده خوبی برای آنها بسازند.

رئیس جمهور در پایان گفت: یک بار دیگر به هم‌وطنان خود یادآوری می‌کنم که منافع کشور بالاتر از همه چیز است  من همه را به مسئولیت سیاسی و بلوغ فرا می‌خوانم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول