اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

سنگینی کپسول‌ گاز از شانه‌های مردم زاهدان برداشته می‌شود؟

لوله گذاری گاز در اکثر خیابان‌های شخم زده زاهدان انجام و به گفته مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان پرونده گازرسانی زاهدان امسال بسته خواهد شد.

سنگینی کپسول‌ گاز از شانه‌های مردم زاهدان برداشته می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، لوله گذاری گاز در خیابان های زاهدان که اکثرا بخاطر اجرای پروژه گازرسانی شخم زده شده بود، انجام و به گفته مدیرعامل شرکت گاز تا پایان امسال تمام شهر زاهدان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

رضا پنجابی با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه در زاهدان کار شده و ۱۰۰ کیلومتر دیگر آن در دست اجراست، گفت: طرح ضربتی گاز از سال ۹۷ در استان استارت خورده و تاکنون بیش‌از ۹۰ درصد زاهدان شبکه گذاری انجام شده است.

پنجابی افزود: با استفاده از توان نیروهای بومی در اجرای طرح های گازرسانی، گازرسانی به دانشگاه های سیستان و بلوچستان و آزاد اسلامی و بیمارستان های پیامبر اعظم (ص) و تامین اجتماعی زاهدان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان با اشاره به شروع گازرسانی در فاز روستایی خاطرنشان کرد: هفت روستای استان گازدار شده و ۲۸ روستا به جرگه روستاهای دارای گاز استان افزوده می شود.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز گاز رسانی به همه نقاط سیستان و بلوچستان به پایان خواهد رسید.

پنجابی افزود: همگرایی خوبی در سیستان و بلوچستان ایجاد شده و از استان‌های معین مانند خراسان رضوی، سمنان، همدان، فارس و گیلان به کمک این استان در بحث گازرسانی آمدند و تقریبا پروژه‌ها با تمامی شرایط سخت اقتصادی و ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان ادامه داد: شبکه گذاری گاز در زابل نیز ۹۰ کیلومتر انجام شده و در بمپور ۱۳۰ و محمدان ۲۳۰ مشترک داریم و پیمان سپاری به خاش و شهرک صنعتی میرجاوه نیز صورت گرفته است.

 

پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته خواهد شد

 

این مسؤول بیان کرد: ۲۸۰ مصرف کننده تجاری و ۳۰ واحد مذهبی داریم که یکی از اهداف استراتژیک این شرکت، گازرسانی به مصرف کنندگان عمده است و حدود ۱۰ واحد مصرف کننده گاز طبیعی در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه گازدار شدند که این امر همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته خواهد شد و در حوزه ایرانشهر تقریبا شبکه کامل و در حال توسعه است.

وی ادامه داد: در هفته دولت نیز گاز به ورودی مجتمع بافت بلوچ و شهرک صنعتی ایرانشهر رسید و در این راستا ۳۰ واحد صنعتی پوشش داده می‌شوند.

پنجابی بیان کرد: در ایرانشهر ۹۷ واحد صنعت در نظر گرفته شده که پروژه تا پایان سال بهره‌برداری و ۳۶ میلیون متر مکعب گاز جایگزین فرآورده‌های نفتی و مایع می‌شود.

وی گفت: این شرکت سال گذشته به ۸۰ درصد اهداف خود دست یافته و دغدغه ما اینست که از سرمایه‌های انسانی بومی استفاده کنیم و در این راستا سال ۸۵ با توافق جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های بومی آموزش دیدند و هم‌اینک حدود ۸۰ درصد ظرفیت بومی در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: از ظرفیت فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های استان نیز استفاده می‌شود و پیمانکاران مکلف شدند از نیروهای بومی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت گاز سیستان و بلوچستان رتبه 11 را در سطح ملی دارد و امسال موفق شده در جایزه سرآمدی شرکت ملی گاز تقدیرنامه ۲ ستاره را کسب کند.

پنجابی گفت: برای اولین بار در کشور شهروندان سیستان و بلوچستان می‌توانند از تسهیلات پنج میلیون تومانی گازرسانی بهره‌مند شوند که پیگیری برای افزایش این تسهیلات و همچنین ارائه تسهیلات به صنایع نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: پیش‌بینی می‌شود در فاز بعدی حجم زیادی از انشعابات گاز در حوزه‌های مختلف واگذار شود و هم‌اینک سه واحد نیروگاهی در استان داریم که به شبکه گاز متصل شدند.

 

هفت روستای گاز دار و ۸۰۰ مشترک روستایی داریم

وی اظهارداشت: هفت روستای گاز دار و ۸۰۰ مشترک روستایی داریم و ۲۶ روستا نیز بزودی به جرگه روستاهای دارای گاز استان افزوده خواهند شد.

پنجابی ادامه داد: برای گازدار کردن فضاهای آموزشی نیز مکاتبات زیادی صورت گرفته و ۸۰ درصد واحدهای آموزشی در زاهدان مشترک شرکت گاز هستند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: مطابق آخرین دستورالعمل ابلاغی اگر در زمستان مکانی باشد که علمک گاز نصب شده اما برای دریافت گاز مراجعه نکرده باشند، سهمیه سوخت مایع و ال پی جی آنها قطع می‌شود و سوختی نخواهند داشت.

فیلم زیر نمایی از صف‌های طویل گاز در شهرستان زاهدان است

 

 

امیدواریم زمستان امسال مردم زاهدان، سنگینی سیلندرهای گاز را بر شانه‌هایشان احساس نکنند و اتمام پروژه گازرسانی به خانه‌های این شهرستان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول