اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اعتراض رانندگان تاکسی شهری نسبت به فعالیت تاکسی‎های برون‌شهری گنبدکاووس/ میدان هفدهم شهریور خالی از مسافر

تعداد قابل توجهی از رانندگان درون شهری به طور ثابت از میدان هفدهم شهریور تا میدان مرکزی تردد دارند وقتی تاکسی‎های برون‌شهری، مسافر را به جای آنکه در میدان هفدهم شهریور پیاده کند، در میدان مرکزی پیاده می‎کنند رانندگانی همچون ما با کمبود و نبود مسافر مواجه می‎شویم.

اعتراض رانندگان تاکسی شهری نسبت به فعالیت تاکسی‎های برون‌شهری گنبدکاووس/ میدان هفدهم شهریور خالی از مسافر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،چندسالی می‎شود کشمکش و مشکلات بین رانندگان تاکسی درون‌شهری گنبدکاووس با رانندگان برون‌شهری و تاکسی‎های شخصی که در مسیر آزادشهر به گنبدکاووس و بالعکس تردد می‎کنند به قوت خود باقی مانده است و هر از گاهی خبرهایی از اعتراض رانندگان و درخواست آنها از مسوولان برای رفع این مشکل منتشر می‎شود با این وجود گویا هنوز تدبیر مناسبی در خصوص این مشکل اندیشیده نشده است.

ماجرا از این قرار است؛ تاکسی‎های برون‌شهری و ماشین‎های شخصی که در مسیر آزادشهر به گنبدکاووس و بالعکس تردد می‎کنند از مرکز اصلی آزادشهر مسافر را سوار و در میدان مرکزی گنبدکاووس پیاده می‎کنند هم چنین مسافران آزادشهری را از میدان مرکزی گنبدکاووس سوار و در آزادشهر پیاده می‎کنند در این میان رانندگان تاکسی درون‌شهری که به طور ثابت از ورودی گنبدکاووس یعنی میدان هفدهم شهریور تا میدان مرکزی مسافر سوار و پیاده می‎کنند با کمبود و نبود مسافر مواجه شده‎اند، شیوع کرونا و کاهش تردد طی ماه‌های اخیر نیز بر مشکلات این رانندگان افزوده است و آنها خواستار رفع این مشکل از سوی مسوولان امر هستند.

* شیوع کرونا بر مشکلات معیشتی رانندگان تاکسی افزوده است

در همین رابطه یک راننده تاکسی که از میدان هفدهم شهریور تا میدان مرکزی گنبدکاووس تردد دارد در گفتگو با خبرنگار فارس با ابراز نارضایتی از وضعیت اقتصادی رانندگان تاکسی در شیوع کرونا اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین و هزینه‎های جانبی ماشین از یک سو و شیوع کرونا و بی‎رغبتی مردم برای استفاده از وسایط حمل و نقل عمومی وضعیت اقتصاد و معیشت رانندگان تاکسی را به شدت نابسامان کرده است.

وی تصریح کرد: تنها منبع درآمد ما از طریق تاکسی و مسافرکشی است از طرفی با شیوع کرونا تعداد مسافران به شدت کاهش یافته است با این وجود تاکسی‎های شخصی نیز به فعالیت خود در سطح و بین شهر ادامه می‎دهند که این امر بر مشکلات ما اضافه کرده است.

شهروند گنبدی خاطرنشان کرد: سال‌هاست تاکسی‎های درون‌شهری با فعالیت تاکسی‎های برون‌شهری در خط آزادشهر گنبدکاووس و بالعکس مشکل دارند، ما در خواست زیادی نداریم، تعداد قابل توجهی از رانندگان درون‌شهری به طور ثابت از میدان هفدهم شهریور تا میدان مرکزی تردد دارند وقتی تاکسی‎های برون‌شهری، مسافر را به جای آنکه در میدان هفدهم شهریور پیاده کند، در میدان مرکزی پیاده می‎کنند رانندگانی همچون ما با کمبود و نبود مسافر مواجه می‎شویم.

وی با بیان اینکه مدت‌هاست در میدان هفدهم شهریور مسافری وجود ندارد افزود: در خواست ما از مسوولان این است تا هر چه زودتر این وضعیت را سر و سامان دهند در شرایطی که تعداد مسافران به شدت کاهش یافته است این نوع فعالیت تاکسی‎های برون‎شهری به شدت بر مشکلات رانندگان درون شهر افزوده است.

*سوار و پیاده کردن مسافر از میدان هفدهم شهریور در شورای ترافیک مصوب شد

فرماندار ویژه گنبدکاووس در خصوص مشکلات تاکسی‎های خط آزادشهر  به گنبدکاووس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: متأسفانه به دلایل مختلف این مشکل تاکنون لاینحل باقی مانده است دلیل اصلی این اتفاق این است که ما باید با در نظر گرفتن تمام ملاحظات و رعایت جوانب و اقشار و رانندگانی که در مسیرهای مختلف تردد داشتند تصمیم‌گیری می‎کردیم در واقع ما باید یا به رانندگان درون‌شهری یا رانندگان برون‌شهری توجه داشتیم و تصمیم منطقی در این خصوص می‎گرفتیم.

عبدالقدیر کریمی تصریح کرد: درخواست رانندگان تاکسی برون شهری این است مسافران را از آزادشهر سوار و در میدان مرکزی گنبد پیاده کنند و بالعکس از میدان مرکزی مسافر آزادشهری را سوار و در آزادشهر پیاده کرده و هیچ گونه ترددی در میدان هفدهم شهریور نداشته باشد طبیعی است که این درخواست اعتراض تاکسی‎های درون‎شهری را در پی خواهد داشت.

وی افزود: تعداد قابل توجهی راننده زحمتکش و قدیمی درون‌شهری داریم که از طریق رانندگی امرار معاش می‎کنند بنابراین نمی‎توانیم چنین اجازه‎ای را به تاکسی‎های برون‌شهری دهیم چرا که اعتراض شدید رانندگان داخل شهر را به همراه خواهد داشت.

فرماندار گنبدکاووس بیان کرد:با اینکه قانون چندان اجازه‎ای در خصوص تصمیم‌گیری در این رابطه را به ما نمی‎دهد اما با مصوبه شورای ترافیک شهرستان تصمیم بینابینی را اخد کردیم.

کریمی ادامه داد: براساس مصوبه شورای ترافیک، تاکسی‎های گنبدکاووس به آزادشهر به جای آنکه از میدان مرکزی مسافر سوار و پیاده کنند از میدان هفدهم شهریور باید این کار را انجام دهند.

وی ابراز کرد:به دلیل فضای کرونایی و شرایط خاص این روزها که مردم کمتر تردد دارند و ترجیحأ از وسایل شخصی استفاده می‎کنند رانندگان با کمبود مسافر مواجه شده‎اند اگر شرایط عادی بود به طور قطع این اعتراض‎ها کمتر مشاهده می‎شد.

*رشد ۱۸۵ درصدی اعتبارات و پروژه‎های گنبدکاووس در هفته دولت

فرماندار گنبدکاووس در ادامه به افتتاح پروژه‎های این شهرستان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: با وجود تمام محدودیت‎های ناشی از تحریم و منابع اعتباری در استان و کشور، نسبت به سال گذشته رشد ۱۸۵ درصدی اعتبارات و پروژه‎ها را در گنبدکاووس شاهد بودیم.

کریمی افزود: امسال ۲۶۸ اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‎زنی شد که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشتیم  و حدود ۹۰ درصد پروژه‎های امسال افتتاح و بهره‎برداری بود در واقع حدود ۱۰ درصد صرفأ کلنگ‎زنی داشتیم.

وی اذعان کرد: برابر رویکرد دولت تدبیر و امید سیاستگذاری شهرستان این بود تا پروژه‎های نیمه‌تمام را به بهره‎برداری برساند در این رابطه تمرکز ما بیشتر به روستاهای محروم به خصوص روستاهای بخش مرزی داشلی‌برون بود.

فرماندار گنبدکاووس میزان اشتغالزایی از پروژه‎های هفته دولت در این شهرستان را ۷۹۴ اشتغالزایی مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ اشتغالزایی غیرمستقیم عنوان کرد و افزود: بخش قابل توجهی از این اشتغالزایی اتفاق افتاده است و طی یک ماه آینده مابقی آن محقق خواهد شد.

انتهای پیام/83017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول