اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

حرکت سریع پژوهشگاه‌های کشور به سوی تجاری‌سازی

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در یک دهه اخیر پژوهشگاه‌های ما به‌خصوص پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم به‌صورت شتابنده به سمت تجاری‌سازی حرکت کرده اند.

حرکت سریع پژوهشگاه‌های کشور به سوی تجاری‌سازی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح مجازی پروژه‌های عمرانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، گفت: در یک دهه اخیر پژوهشگاه‌های ما به‌خصوص پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم به‌صورت شتابنده به سمت تجاری‌سازی حرکت کرده اند.

در این آیین مجازی که صبح امروز (سه شنبه) با حضور وزیر علوم برگزار شد، رحیمی با اشاره به روند فزاینده تجاری‌سازی پژوهش‌ها در کشور، از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی به عنوان یکی از پژوهشگاه‌های موفق یاد کرد و اظهار داشت: این پژوهشگاه در چند سال اخیر بیشترین ارتباط را با بخش صنعت داشته و بیشترین تجاری‌سازی و اثرگذاری در محیط بیرونی پژوهشگاه و صنایع ذی‌ربط را دارا می‌باشد.

نکومنش رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران نیز در ادامه این آیین، در خصوص افتتاح مجازی ساختمان تجاری‌سازی و نوآوری پلمیر این پژوهشگاه با اشاره به اتمام این ساختمان در سال ۱۳۹۸ به فضاهای این مرکز اشاره کرد و گفت: این ساختمان شامل ۵۶۰۰ مترمربع بنا مشتمل بر ۲۵۰۰ مترمربع فضای کارگاهی، ۱۴۰۰ مترمربع فضای آموزشی، ۵۰۰ مترمربع فضای نوآوری و ۲۰۰ مترمربع نیز فضای کارگاهی بیرونی برای پروژه‌های نیازمند فضای باز است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول