اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گیلان سرمایه‌ کشور در حوزه‌ شیلات است

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه گیلان ظرفیت تکثیر بچه ماهی به میزان ۴۰ تا ۵۰ درصد کل کشور را دارد، گفت: باید سرمایه‌های ارزشمند شیلاتی گیلان به‌خوبی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

گیلان سرمایه‌ کشور در حوزه‌ شیلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نبی‌الله خون میرزایی امروز در دیدار با استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان از جمله سرمایه‌های کشور در حوزه‌های شیلاتی است، اظهار کرد: گیلان به سبب برخورداری از نیروی انسانی متخصص و بهره‌مندی از چرخه کامل تولید در حوزه‌های کشاورزی و شیلات، در زمره استان‌های پیشرو محسوب می‌شود.

وی گیلان را از استان‌های پراهمیت و مولد در حوزه شیلات معرفی کرد و گفت: میزان ذخایر استان در بخش‌های مختلف شیلاتی از جمله ماهیان گرمابی، سرد آبی، خاویاری و زینتی وضعیت خوبی دارد.

رئیس سازمان شیلات ایران، استان گیلان را از جمله سرمایه‌های کشور در حوزه‌های شیلاتی برشمرد و افزود: باید سرمایه‌های ارزشمند شیلاتی گیلان به‌خوبی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

خون میرزایی با اشاره به کاهش ذخایر آبزیان در دریا بیان کرد: باید نسبت به کنترل وضع موجود و اجرای اقداماتی مناسب در جهت افزایش تولید بچه ماهی بکوشیم.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت دریای خزر در حوزه شیلاتی تصریح کرد: تحقیقات  نشان می‌دهد که سرعت رشد بچه ماهی در دریا بیشتر از استخر است ازاین‌رو می‌توان با افزایش قفس‌های دریایی و توسعه پرورش ماهی در قفس در امر آبزی‌پروری اقدامات مؤثرتری را به انجام رساند.

به گفته خون میرزایی، گیلان ظرفیت تکثیر بچه ماهی به میزان ۴۰ تا ۵۰ درصد کل کشور را دارد که لازم است به این ظرفیت مهم توجه شود.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول