اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم بازنگری تاثیر بورس املاک بر بازار مسکن

نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری مثبت بورس املاک، تنها در صورت نظارت دقیق و کنترل جدی دولت و سازمان بورس محقق خواهد شد اما اگر در این بخش کنترلی صورت نگیرد، بورس املاک اثرات منفی بر بازار مسکن خواهد داشت.

لزوم بازنگری تاثیر بورس املاک بر بازار مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای راه‌‌اندازی بورس املاک و مستغلات اظهار داشت: در شرایط کنونی مهم‌ترین مؤلفه برای تولید گسترده مسکن و تعدیل نظام عرضه و تقاضا در بازار مربوطه، جذب نقدینگی و سرمایه برای اجرای پروژه‌های کلان است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: راه‌اندازی بورس املاک و مستغلات می‌تواند اقدام مثبتی برای جمع‌آوری نقدینگی در سطح جامعه باشد به شرط آنکه دولت و سازمان بورس نظارت دقیقی برای عملکرد بورس املاک داشته باشند.

وی گفت: در شرایط کنونی انبوه‌سازان بزرگی در کشور وجود دارند که علاقه‌مند به تولید انبوه و گسترده مسکن هستند اما با مشکلات نقدینگی مواجه هستند از این‌رو راه‌اندازی بورس املاک می‌تواند در تأمین این اعتبارات کمک شایانی کند.

 پاک فطرت بیان داشت: سیاستگذاری درست در حوزه تولید مسکن تأثیر گسترده‌ای در اقتصاد و اشتغالزایی دارد به طوری که براساس آمار با ساخت هر آپارتمان حدود ۲۲۰ شغل فعال خواهد شد.

وی اضافه کرد: همان‌طور که تأکید کردم تأثیرگذاری مثبت بورس املاک تنها در صورت نظارت دقیق و کنترل جدی دولت و سازمان بورس محقق خواهد شد، اما اگر در این بخش کنترلی صورت نگیرد، قطعاً بورس املاک اثرات منفی بر بازار مسکن خواهد داشت.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: دولت باید به گونه‌ای برنامه‌‌ریزی کند که راه‌اندازی بورس املاک موجب افزایش قیمت و گرانی مسکن در کشور نشود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول