اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افزایش مراکز ملاقات فرزندان طلاق در همدان

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان از توسعه مراکز ملاقات فرزندان طلاق در استان خبر داد و گفت: در این مراکز فرزندان طلاق می‌توانند به دور از فضاهای تنش‌زا با والدین خود دیدار داشته باشند.

افزایش مراکز ملاقات فرزندان طلاق در همدان

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین عسگری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئله طلاق در میان والدین بیش از هرکس دیگری فرزندان آن خانواده را تحت تاثیر و در معرض آسیب‌های روانی و اجتماعی قرار می‌دهد زیرا علاوه بر فروپاشی کانون خانواده و جدایی پدر و مادر مسئله حضانت و دوری از یکی از والدین برای فرزندان بسیار سخت خواهد بود.

وی بیان کرد: پس از جدایی و تعیین سرپرست فرزندان، در صورتی که میان والدین اختلافی وجود داشت مطابق قانون باید در مدت زمان مشخصی با فرزند خود ملاقات و دیدار داشته باشند که این امر در گذشته در دادگاه‌های خانواده و گاه کلانتری‌ها با هر کدام از والدین که طفل تحت حضانت او نبود، صورت می‌‌گرفت.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم استان همدان اضافه کرد: وجود کودکان و نوجوانان در فضاهایی مانند کلانتری‌ و دادگاه روحیه آنها را خدشه‌دار خواهد کرد زیرا علاوه بر مشاهده مشاجره والدین، در فضای سنگین و دور از شرایط سنی خود حضور خواهند یافت.

وی عنوان کرد: در راستای ماده ۶۸ آئین‌نامه قانون حمایت خانواده و نیز به منظور اجرای تبصره ماده ۴۱ قانون مذکور برای تسهیل‌ فرآیند ملاقات فرزندان طلاق پیشگیری‌های لازم به منظور توسعه و افزایش مراکز ملاقات فرزندان طلاق با هدف توانمندسازی روحی و عاطفی کودکان در حال اجرا است.

عسگری افزود: برای ایجاد محیط مناسب به دور از فضاهای تنش‌زا، آسیب‌زا و با صرف اعتبارات مربوطه به ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مصوب شورای اجتماعی کشور مراکز ملاقات فرزندان طلاق، در سطح استان افزایش خواهند یافت.

وی با اشاره به فعالیت دو مرکز فعال در شهرستان همدان خاطرنشان کرد: زمینه راه‌اندازی یک مرکز در شهرستان ملایر و نیز مرکز شماره ۳ در مرکز استان در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قرار گرفته است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بیان کرد: ارائه مشاوره به والدین و برگزاری والدگری مثبت و بررسی زمینه‌های ایجاد صلح و سازش بین والدین و نهایت ملاقات والدین با فرزندان در یک محیط مناسب و به دور از تنش از مزیت‌های این مرکز است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول