اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

شائبه زمین خواری سازمان یافته در اهواز وجود دارد

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای زمین‌خوار در کنار این مردم هستند و نباید از موقعیت مردم سواستفاده کنند، گفت: مردم را باید از زمین‌خواران جدا کرد و با زمین‌خواران باید برخورد شود.

شائبه زمین خواری سازمان یافته در اهواز وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید کریم حسینی ظهر امروز در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با محوریت «تشریح سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان» اظهار کرد: از آغاز به کار مجلس یازدهم از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست سفر به خوزستان را داشتیم تا از ظرفیت وی برای پیگیری مسائل استان استفاده کنیم.

وی افزود: به منظور اینکه سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان صرفاً دید و بازدیدی نباشد از یک ماه گذشته از طریق دفتر قالیباف هیئت ویژه این سفر تشکیل و با تک تک نمایندگان استان جهت بررسی مسائل و مشکلات حوزه‌های انتخابیه نشستی برگزار شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان رئیس مجلس در چندین مرحله به شهرهای استان سفر کردند و این نشان می‌دهد آقای قالیباف با مطالعه قبلی در استان حاضر می‌شود.

حسینی بیان کرد: دراین سفر به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اینکه سفر کاری باشد، دید و بازدید و ملاقات عمومی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سفر رئیس مجلس به خوزستان از فردا سه شنبه آغاز و در روز جمعه به پایان می‌رسد، عنوان کرد: در روز اول سفر از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر در روز دوم سفر از شهرستان‌های امیدیه، بهبهان، رامهرمز، ایذه و مسجد سلیمان در روز سوم از شهرستان‌های شوشتر، منطقه محروم احمد فداله واقع در دزفول و اندیمشک و در روز چهارم جمع بندی سفر در اهواز و بازدیدی از شهر سوسنگرد خواهد داشت.

حسینی گفت: در سفر به این 16 شهرستان هم محورهایی که با حضور نمایندگان مجلس بحث شد و هم چالش‌هایی که در این شهرستان‌ها وجود دارد مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین کاری که پس از پایان سفر نمایندگان به عهده دارند پیگیری مصوبات سفر رئیس مجلس به خوزستان است، بیان کرد: در این سفر نمایندگان  وزارتخانه‌هایی که بر حل مشکلات اولویت‌دار از طریق آنها تاکید داریم آقای قالیباف را همراهی خواهند کرد.

حسینی با اشاره به اولویت‌های مشخص شده برای رسیدگی در این سفر، افزود: مشکلات حوزه آب و فاضلاب، انتقال آب، اشتغال، صنایع استان به ویژه نفت و فولاد، راه‌های روستایی، بنادر، ریلی همچنین محیط زیست، حقابه رودخانه، تالاب‌ها و.. به شکل جدی بررسی می‌شود.

سید کریم حسینی با انتقاد از مخابره اخبار ناخوشایند از استان به خارج از استان، عنوان کرد: اگر چه اطلاع‌رسانی برخی رویدادها گام خوبی برای پیگیری و حساس کردن مسؤولان است اما نباید تشنج ساختگی ایجاد کنیم.

حسینی افزود: متشنج شدن فضا گاهی به دلیل عملکرد برخی مدیران  و گاهی خودِ مدیران برای ماندن در مناصب خود اقدام به تشنج فضا می‌کند، قطعاً این شرایط سبب فرار سرمایه‌گذاران از استان شده و خوزستان را استانی ناامن جلوه می‌دهد.

مردم از زمین‌خواران جدا شوند

وی در رابطه با مسائل پیش آمده در روستای ابوالفضل، بیان کرد:  اصالت و مالکیت این اراضی مشخص است اما آنچه مورد بحث است برخوردی است که با اهالی آن منطقه شد چرا که احترام مردم و شهروندان بر همه ما واجب است

حسینی با بیان اینکه عده‌ای زمین‌خوار در کنار این مردم هستند و نباید از موقعیت مردم سواستفاده کنند، گفت: مردم را باید از زمین‌خواران جدا کرد و با زمین‌خواران باید برخورد شود.

وی عنوان کرد: در یکی از بهترین مناطق اهواز مدرسه‌ای وجود دارد که مدیران آن به اسم مدرسه غیرانتفاعی درحال فعالیت هستند اما زمین و ساختمان ملک این افراد نیست و باید به دولت و آموزش و پروزش بازگردد.

حسینی افزود: از این قبیل عرصه و اعیان‌ها در سطح شهر اهواز زیاد وجود دارد که نیاز است نهادهای نظارتی و بازرسی به قضایای آن‌ها ورود کرده و اموال عمومی و دولت را بازگردانند.

وی گفت: منطقه کوی مدرس یکی از مناطقی است که روزهای گذشته نیز می‌توانست فضا را متشنج کند چرا برخی از املاک این منطقه توسط افرادی به مزایده گذاشته شده بود اما با تدیبر گروه‌های جهادی حل شد.

حسینی بیان کرد: منازل کوی ملاشیه نیز مشکل سندی داشتند اما اکنون در مرحله صدور سند قرار دارند و از آنجایی که زمین‌ها دولتی است قابل واگذاری هستند.

شائبه زمین‌خواری سازمان یافته وجود دارد

وی با بیان اینکه در برخی مناطق اهواز شائبه زمین‌خواری سازمان یافته وجود دارد، عنوان کرد: عواملی از برخی ادارات و سازمان‌ها در قضیه زمین‌خواری به ویژه مناطقی که در حوزه اهواز و کارون است، دست دارند که این قضیه را به عرض مقامات قضایی استان رساندیم.

حسینی افزود: دادستان شهرسان کارون در این بحث ورود کرد و بازداشت و توقف ساخت وسازها انجام شد.

وی در رابطه با جریان روستای ابوالفضل و رئیس بنیاد مستضعفان، گفت: سربسته عرض کنم اینکه چرا بعد از مصاحبه آقای فتاح در تهران  اصرار بر اجرای حکم در زمین‌های بنیاد مستضعفان در روستای ابوالفضل شد تا فتاح پاسخگو باشد علامت سوال بزرگی است که در حال بررسی آن هستیم.

در مورد ماندن و رفتن استاندار حرف داریم

وی در رابطه با برخی از عزل و نصب‌ها در استان، عنوان کرد: عزل و نصب‌ها از وظایف نماینده مجلس نیست، اخیراً در یکی دو مورد از انتصابات ورود کردیم اما پس از آن  فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی سنگنی علیه نماینده‌ها شد.

حسینی با بیان اینکه این فضا سازی‌ها تاثیری روی اراده ما نمی‌گذارد، گفت: سه ضلع وزارت‌خانه، استاندارخوزستان و نماینده‌ها در بحث عزل و نصب‌ها عمل می‌کند اما ورود نمایندگان به عزل نصب‌ها به لحاظ نظارتی است.

وی بیان کرد: وقتی مدیری با رانت و تخلف و بدون داشتن صلاحیت اولیه نهادهای نظارتی منصوب می‌شود و استاندار و وزیر وی را تایید و حکم می‌زنند، یک نماینده چه اندازه می تواند ورود کند.

حسینی با اشاره به ورود نمایندگان به بحث ماندن و رفتن استاندار خوزستان، گفت: ورود ما به خاطر منافع مردم و استان است، اگر قرار است استاندار برود باید مشخص شود چه کسی جایگزین وی خواهد شد.

وی افزود: در این شرایط حق اظهار نظر داریم با وجود اینکه نمایندگان طرف مشاور وزارتخانه‌ها هستند اما در خصوص ماندن و رفتن استاندار چیزی به ما گفته نشد و فقط محض اطلاع به ما گفتند.

حسینی با بیان اینکه در خصوص ماندن و رفتن  استاندار حرف داریم، عنوان کرد: اگرچه تصمیم ماندن و رفتن شخص استاندر به عهده دولت و وزارتخانه است اما برخی‌ها در صدد بودند هزینه ماندن استاندار را به عهده نمایندگان بگذارند که با شدت اعلام کردیم این استاندار شما است.

وی افزود: در حوزه معاونان استاندار نیز حرفی برای گفتن داریم چرا که وی اکنون معاون امنیتی خود از استانی دیگر انتخاب کرده است در حالی که فرد بومی شناخت بیشتری به استان دارد.

واگذاری به بخش خصوصی به صلاح استان نیست

وی با تاکید بر اینکه یکی از محورهای سوالات ما از وزیر نیرو در خصوص بحث انتقال آب و طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری است، گفت: وزارت نیرو با شیطنت درصدد تاخیر در اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری است که اگر این طرح تا پای استیضاح وزیر برسد آن را دنبال می‌کنیم.

حسینی در رابطه با بحث واگذاری شرکت ملی حفار به بخش خصوصی، بیان کرد: ما با اصل واگذاری مشکل داریم چرا که در این شرایط واگذاری را به صلاح استان نمی‌بینیم و این را به تصمیم گیرندگان گفتیم چرا که اگر برای شرکت‌ها و کارگران مشکلی پیش بیاید سازمان خصوصی سازی باید  پاسخگو باشد.

وی افزود: به مسؤولان استانی هم گفته شد نه تنها واگذاری نباید صورت بگیرد بلکه در مورد واگذاری‌های صورت گرفته باید بازگشت به عقب داشته باشیم و مالک فعلی شرکت هفت تپه باید قلع ید بشود.

 حسینی گفت: اکنون مجموعه‌ای که برای فولاد خوزستان تصمیم می‌گیرد غیر بومی است و به شکل حرفه‌ای اظهار نظر نمی‌کنند که در این خصوص به وزیر تعاون تذکر خواهم داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول