اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

جین‌بیک‌اف: حفظ استقلال و تمامیت ارضی وظیفه هر شهروند قرقیز است

رئیس جمهور قرقیزستان در سخنانی به مناسبت بیست و نهمین سالگرد استقلال این کشور، حفاظت از استقلال، اتحاد مردم و تمامیت ارضی را وظیفه هر شهروند این کشور عنوان کرد.

جین‌بیک‌اف: حفظ استقلال و تمامیت ارضی وظیفه هر شهروند قرقیز است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سورانبای جین بیک اف» رئیس جمهور قرقیزستان در مراسمی به مناسبت بیست و نهمین سالگرد استقلال این کشور در میدان مرکزی «آلاتاو» شهر بیشکک، شرکت و سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک مردم قرقیزستان به مناسبت این جشن، استقلال را مقدس‌ترین ارزش و بالاترین افتخار عنوان و حفاظت از استقلال، وحدت مردم و یکپارچگی این کشور را وظیفه هر شهروند خواند.

جین بیک اف افزود: امسال از بیست و نهمین سالگرد کشور در شرایط شیوع یک عفونت همه گیر تجلیل می‌شود و به این خاطر برنامه‌های جشنی که از قبل برنامه‌ریزی شده بودند، برگزار نشدند.

وی گفت: اما استقلال جشنی است که در قلب هر شهروند قرقیزستان، انسان‌های آزاده که در یک کشور آزاد به سر می‌برند، نهفته است و ما با احساس افتخار  روز استقلال کشورمان را گرامی می‌داریم.

رئیس جمهور قرقیزستان تصریح کرد: ویروس همه گیر کرونا که تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده به یک آزمایش بزرگی برای کشور ما تبدیل یافته و اگرچه روزهای سختی را پشت سر کردیم، اما تسلیم و روح شکسته نشدیم.

وی افزود: ما درک کردیم که پیروزی بر این بیماری نه تنها به تلاش‌های دولت، بلکه به وحدت و مسئولیت شناسی جامعه نیز بستگی دارد.

جین بیک اف تصریح کرد: در پی این ویروس همه گیر نه تنها سیستم مراقبت‌های پزشکی و پتانسیل اقتصادی، بلکه وحدت مردم نیز آزمایش‌های شدیدی را پست سر گذاشته است.

وی افزود: در این نبرد برای سلامت مردم صبر و شفقت را نشان دادیم و بار دیگر تایید کردیم که ما مردم قرقیزستان ملتی کاملا متعهد با همبستگی اجتماعی هستیم.

جین بیک اف گفت: پزشکان، کارمندان انتظامی، نظامیان، داوطلبان و تجار بدون خستگی در حفظ جان و سلامت مردم سهم بسزای گذاشتند که امروز از جانب مردم کشور از ایشان تشکر می‌کنم.

وی در ادامه با بیان این که متاسفانه در این نبرد ما همچنین برخی هموطنان، شخصیت‌ها که سهم چشمگیری در توسعه کشور گذاشته بودند، را از دست دادیم. وی به پدر و مادران، فرزندان و بستگان ایشان در این رابطه تسلیت گفت.

جین بیک اف گفت: امروزه این بیماری اگرچه به طور کامل ریشه کن نشده، اما گسترش آن به طور قابل توجهی کند شده است. اما وضعیت همچنان نگران کننده، باقی مانده است.

وی در بخش دیگری ابراز اطمینان کرد که با تلاش‌های مشترک و هماهنگ، قرقیزستان بر این بیماری و مشکلات اقتصادی ناشی از آن پیروز خواهد شد.

جین بیک اف با بیان این که مردم چند ملیتی قرقیزستان تاریخ مشترک باستانی و آینده مشترکی دارند وحدت جامعه، همبستگی بین قوی را از ارزش‌های اصلی این کشور عنوان کرد.

وی گفت: برای کشور ما ثبات داخلی و صلح و ثبات در سراسر جهان مهم است و ما به توسعه همکاری‌های حسن همجواری با کشورهای منطقه، تقویت تعامل با متحدین و شرکای خود در قالب جامعه همسود، سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه اقتصادی اورآسیا، سازمان پیمان امنیت جمعی و تعمیق روابط دیپلماتیک هم با کشورهای غربی و هم شرقی ادامه خواهیم داد.

جین بیک اف در پایان با بیان این که خداوند قرقیزستان مستقل را حفظ کند، به تمام مردم این کشور بار دیگر به مناسبت بیست و نهمین سالگرد استقلال کشورش تبریک گفت.

باید گفت که در ارتباط با وضعیت اپیدمی روز استقلال قرقیزستان در میدان مرکزی شهر بیشکک بدون شرکت مردم تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول