اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده کنگره: ترامپ با تشدید ناآرامی داخلی به دنبال پیروزی در انتخابات است

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد، ترامپ در تلاش است با تشدید نا آرامی داخلی، شانس پیروزی خود در انتخابات را افزایش دهد.

نماینده کنگره: ترامپ با تشدید ناآرامی داخلی به دنبال پیروزی در انتخابات است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور از نا آرامی داخلی نفع انتخاباتی می‌برد.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، شیف یکشنبه شب در مصاحبه‌ای گفت، «ترامپ به‌صورت عامدانه بر شعله‌های نا آرامی نژادی و خشونت می‌افزاید زیرا کارزار انتخاباتی او باور دارد این اقدامات شانس انتخاب مجدد وی را افزایش می‌دهد».

این قانون‌گذار ارشد آمریکایی افزود، ممکن است کنگره مقامات اطلاعاتی را احضار کند تا درخصوص مداخله روسیه در امور داخلی آمریکا و به‌ویژه آنچه ایجاد نا آرامی نژادی پیش از انتخابات ریاست جمهوری نامید، ادای شهادت کنند.

شیف مدعی شد:‌ «آنچه از روس‌ها انتظار می‌رود و آن‌ها در حال انجامش هستند این است که از چهار سال قبل کمپین "جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد" را مورد بهره‌برداری قرار داده‌اند و دست به انتشار مطالب غلط در رسانه‌های اجتماعی زده‌اند تا در میان صفوف نژادی تفرقه ایجاد کنند».

اظهارات این مقام آمریکایی پس از آن صورت می‌گیرد که «جان راتکلیف» رئیس اطلاعات ملی آمریکا شامگاه شنبه (به وقت تهران) به کنگره خبر داد که به دلیل عدم اعتماد به قانونگذاران آمریکایی برای حفاظت از اطلاعات محرمانه، گزارش‌ها درباره امنیت انتخابات و مداخله خارجی در آن را متوقف کرده است.

راتکلیف به کمیته‌های اطلاعاتی مجالس نمایندگان و سنای آمریکا اطلاع داد که گزارش‌های امنیتی درباره انتخابات، دیگر به جای سخنرانی حضوری، به شکل مکتوب برای آنها ارسال می‌شود تا نمایندگان نتوانند مسئول گزارش‌دهنده را برای گرفتن جزئیات بیشتر و محرمانه تحت فشار قرار دهند.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ روز یکشنبه افزود: «او (ترامپ) این خشونت‌ها و توانایی خود در تحریک بیشتر آن را به‌عنوان امری مفید در کارزار انتخاباتی خود می‌بیند. این‌که چه بلایی بر سر این کشور می‌آورد و این‌که افرادی در این میان جانشان را از دست می‌دهند برای او هیچ اهمیتی ندارد».

او در ادامه گفت: «[ترامپ] از طریق رسانه‌های اجتماعی [خشونت‌ها] را تشدید خواهد کرد زیرا باور دارد که خشونت به او کمک خواهد کرد. این حقیقتی تلخ و ناراحت‌کننده است».

شیف پیش‌تر نیز هشدار داده بود: «ترامپ در حال فراهم کردن زمینه مشروعیت‌زدایی از انتخابات بوده و حتی وی درباره پذیرفتن نتیجه انتخابات ابراز تردید کرده است».

وی افزود: «این کاری نیست که رئیس جمهور انجام می‌دهد این کاری است که دیکتاتورها انجام می‌دهند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول