اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ناوشکن آمریکایی مجدداً از تنگه تایوان عبور کرد

وزارت دفاع تایوان با اعلام عبور یک فروند ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان، گفت، این کشتی جنگی در حال اجرای مأموریت عادی خود بوده و وضعیت در منطقه نیز معمولی گزارش شده است.

ناوشکن آمریکایی مجدداً از تنگه تایوان عبور کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش‌های آمریکا و چین بر سر مناطق مورد مناقشه در دریای جنوبی چین، یک کشتی جنگی آمریکایی برای دومین بار در دو هفته اخیر از تنگه تایوان عبور کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع تایوان امروز (دوشنبه) اعلام کرد یک فروند ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در جهت جنوب از تنگه تایوان عبور کرده و به مسیر خود ادامه می‌دهد.

در بیانیه وزارت دفاع تایوان نام این ناوشکن آمریکایی ذکر نشده اما آمده است که این کشتی جنگی در حال اجرای «ماموریت عادی» خود بود و وضعیت در تنگه تایوان نیز معمولی گزارش شده است.

وزارت دفاع تایوان از ارائه جزئیات بیشتر درباره این اقدام خودداری کرد. نیروی دریایی آمریکا نیز هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

در تاریخ هجدهم آگوست بود که ناوشکن «یو.اِس.اِس ماستین» مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده، از تنگه تایوان عبور کرد و ارتش چین نیز این اقدام را «بسیار خطرناک» توصیف کرد.

بعد از آن بود که ارتش چین به نشانه هشدار به آمریکا، دو موشک میان‌بُرد از مدل «دانگ فنگ» به سمت دریای چین جنوبی شلیک کرد. 

چند روز پیش اما وزیر دفاع آمریکا با متهم کردن چین به عدم تبعیت از قوانین و اصول بین‌المللی، مدعی شد پکن در حال اعمال فشار سیاسی و اقتصادی به کشورهای مختلف جهان است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول