اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۹۵ درصد هیئات حسینی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند

فرماندار شهرستان همدان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات‌های مذهبی در دهه نخست محرم رضایت‌بخش بود.

۹۵ درصد هیئات حسینی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند

حسین افشاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با ضمن قدردانی از هیئات حسینی بابت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی 
و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: مردم همدان تاسوعا و عاشورای حسینی را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند.

وی با تا‌کید بر اینکه همدان شاخصه بالایی از فرهنگ حسینی را با حفظ سلامت عزاداران به منصه ظهور گذاشت گفت: بیش از ۵۰۰ هیات مذهبی در همدان داریم داریم که تعداد هیئاتی که رعایت پروتکل‌ها را نداشتند زیر پنج درصد بود و بیش از ۹۵ درصد موارد بهداشتی را رعایت کردند.

فرماندار همدان با بیان اینکه دسته‌جات عزاداری اکثرا به سطح شهر نیامده و در مریانج نیز در استادیوم ورزشی عزاداری کردند گفت: در خصوص مسافر هم مسافر به معنای گردشگر نداشتیم بلکه بیشتر افرادی که به همدان سفر کرده بودند، بستگان و اعضای خانواده شهروندان همدانی بودند که طبق رسوم صدساله از شهرهای مختلف به زادگاه خود برمی‌گردند.

 وی با تاکید بر اینکه تعداد مسافر به معنای گردشگر در این ایام ناچیز بود گفت: این مسافران نیز در هتل‌ها و مسافرپذیرهای رسمی پذیرش شدند شاخصه کم بودن مسافران نیز از در میران حضور در اماکن زیارتی و تفریحی عیان بود.

افشاری با بیان اینکه وضعیت بیمارستان‌های همدان تا روز تاسوعا در شهرستان همدان معمولی و شیوع کرونا شیب متعادل خود را داشت گفت: نتیجه این دورهمی‌ها و دید و بازدید‌های چند روز اخیر ۸ تا ۱۰ روز آینده خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه به نسبت روزهای آغازین محرم وضعیت پایداری داریم و جای نگرانی نیست افزود: کل استان از وضعیت هشدار خارج شده است. 

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول