اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الفتح: کاهش نظامیان آمریکا در عراق از ترس نیروهای مقاومت است

نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق تأکید کرد شمار عناصر آمریکایی از بیم هدف قرار گرفتن و ترس از نیروهای مقاومت عراق، کاهش یافته است.

الفتح: کاهش نظامیان آمریکا در عراق از ترس نیروهای مقاومت است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فاضل جابر» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق بار دیگر تأکید کرد که باید نظامیان تروریست آمریکایی از این کشور خارج شوند.

جابر به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای کاهش نظامیان کشور، حامل سه پیام است.

وی در توضیح این پیام‌ها، تصریح کرد، پیام نخست این است که نیروهای آمریکایی از ترس هدف قرار گرفتن و ترس از نیروهای مقاومت عراق، از این کشور خارج شده‌اند.

پیام دوم از نظر این نماینده عراقی این است که هدف ترامپ انتخاباتی بوده است؛ زیرا در حال نزدیک شدن به انتخابات آمریکا هستیم.

جابر در توضیح پیام سوم تأکید کرد، این پیام که خطرناکترین پیام آمریکاست، تلاش این کشور برای باقی نگه داشتن بخشی از نیروهایش در عراق و تثبیت همین وضعیت است.

وی در پایان خاطر نشان کرد، پارلمان عراق، به اخراج این نیروها رأی داده است و هیچ عقب‌نشینی در این خصوص وجود ندارد و باید همه این نیروها، عراق را ترک کنند.

«احمد الاسدی» سخنگوی الفتح هم روز گذشته درباره اخراج عناصر آمریکا هم گفت: «به الکاظمی اعلام کردیم که مخالف باقی ماندن نیروهای آمریکایی به مدت سه سال [در عراق] هستیم».

الاسدی تصریح کرد، تا زمانی که اقدامات الکاظمی در چارچوب معاهدات و توافقات پیشین باشد، ائتلاف الفتح این اقدامات را تأیید خواهد کرد و مخالف کنار گذاشتن این توافقات است.

در پی تصویب مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیروهای خارجی به ویژه عناصر آمریکایی، واشنگتن با استفاده از عناصر داخلی خود در عراق، از هر حربه‌ای استفاده کرده تا نیروهای خود را از این کشور خارج نکند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول